راه اندزای صندوق قرض الحسنه در ۴ بانک

۲۷فروردین۱۳،

بینا- با اعطای مجوز رسمی از سوی بانک مرکزی، چهار صندوق قرض الحسنه در چهار بانک خصوصی و دولتی راه اندازی شد.
به گزارش بینا به نقل از خبرها بانک،یکی از برنامه های اصلی بانک مرکزی در سالهای اخیر تشویق بانکها برای ایجاد صندوق مجزا به نام قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور بوده است.
بانک مرکزی قصد دارد با این کار فضایی ایجاد شود تا بانکها بتوانند منابع سپرده گذاری شده در حساب قرض الحسنه را با نرخ سود مشخص تنها در امور قرض الحسنه صرف کنند.
پیش از این بانکها تنها حسابی به نام قرض الحسنه داشتند که بیشتر با قرعه کشی جذاب شناخته می شد.اما حال صندوق مجزایی با این نام در چهار بانک خصوصی و دولتی شکل گرفته که براساس آن این صندوق ها دارای مجوز رسمی مختص خود و مدیر عامل می باشند.
در این مرحله چهار بانک توسعه تعاون و مسکن بعنوان بانکهای دولتی و دو بانک ملت و پارسیان از سوی بانکهای غیر دولتی موفق شده اند مجوز رسمی راه اندازی صندوق قرض الحسنه از بانک مرکزی دریافت کنند.
حسین نوریخش(بانک توسعه تعاون)،مرتضی نسرین فرد (بانک ملت)،محمد رضا بهنام حسین پور(بانک پارسیان) و یوسف مرتضایی ابیز (بانک مسکن) مدیران عامل تائید شده برای صندوق های قرض الحسنه می باشند.
گفتنی است که مدت اعتبار این صندوق های قرض الحسنه بانکها نامحدود تعیین شده است.
تجمیع صندوق های قرض الحسنه چند شعبه ای که اخیرا بانک مرکزی آن را در دستور کار خود قرار داده است در راستای افزایش حضور بانکها در حوزه قرض الحسنه است.
احتمال افزایش تعداد بانکهایی که صندوق قرض الحسنه با هویت مشخص و مجوز مجزا خواهند داشت در آینده وجود دارد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.