راه حل بحران سوریه برگزاری انتخابات آزاد است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس مجلس در دیدار سفیر مکزیک، به مواضع مشترک دو کشور در قبال بحران سوریه اشاره کرد و گفت : تنها راه حل دیپلماتیک برای استقرار آرامش و ثبات در سوریه برگزاری انتخابات آزاد است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کانچولا سفیر مکزیک در تهران عصر امروز (شنبه ۱۳ اردیبهشت) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌‌‌‌‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و مکزیک وجود دارد که می‌توان از آن برای رشد و توسعه ارتباطات فی مابین بهره برد.

وی در همین راستا افزود: ارتباطات پارلمانی میان مجالس می‌تواند تسهیل‌کننده مراودات دو کشور باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه تصریح کرد: راه حل دیپلماتیک و برگزاری انتخابات آزاد با تصمیم‌گیری نهایی مردم سوریه می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش در سوریه منجر گردد.

 لاریجانی در پایان بر ضرورت تداوم مشورت و رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و مکزیک تأکید و خاطر نشان کرد: مواضع مستقل دو کشور در موضوعات بین المللی و منطقه‌ای از جمله مخالفت جمهوری اسلامی ایران و مکزیک با حمله به سوریه می‌تواند بستری برای همکاری‌های مشترک در مسائل مختلف بین المللی باشد.

در ادامه این دیدار  کانچولا سفیر مکزیک در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات فی مابین گفت: تاریخ ایران و مکزیک حائز میراث فرهنگی فراوانی است که بستر مناسبی برای افزایش سطح مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور می‌باشد.

وی در پایان آمادگی و اراده مقامات عالی رتبه مکزیک در توسعه ارتباطات علمی، فنی و تبادلات فرهنگی میان مکزیک و جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه دو کشور برای نزدیکی و آشنایی هرچه بیشتر دو ملت ضروری است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.