راه حل بحران سوریه دخالتهای فرامنطقه ای نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الاسلام سید عمار حکیم  عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سفر خود به قم و دیدار با تنی چند از مراجع و علما اضافه کرد: هدف اصلی من از این سفر تشریح وضعیت عراق و جویاشدن مواضع و رهنمودهای علما و مراجع درباره منطقه و وضعیت کنونی عراق است.

لزوم تقویت وحدت مذاهب و اقوام

وی اظهار داشت: تمامی مراجع و علمایی که امروز با آنان دیدار داشتم بر لزوم حفظ وحدت میان شیعه و سنی و وحدت ملی در عراق همچنین خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم از سوی دولت عراق تاکید داشتند.

عمار حکیم با بیان اینکه آگاهی مراجع نسبت به تحولات منطقه بسیار خوب بود تاکید کرد: دیدگاه های مراجع همواره راهگشاست و نباید از آن چشم پوشی کرد.

رئیس مجلس اعلای شیعیان عراق تصریح کرد: مرجعیت و موسسات دینی تاثیرات بسزایی بر ملت عراق دارند و ما باید از نقش آنها به خوبی برای ایجاد وحدت استفاده کنیم.

وی به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به ریاست سه ساله ایران بر این جنبش باید از این فرصت به خوبی در راستای اثرگذاری بر تحولات منطقه و تقویت همدلی و دوستی میان کشورهای اسلامی و منطقه بهره برده شود.

رئیس مجلس اعلای شیعیان عراق همچنین با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب اظهار داشت: ریاست عراق بر اتحادیه عرب فرصت بسیار خوبی در اختیار این کشور گذاشته است تا تاثیرگذاری بیشتری در جهان عرب و در راستای تحقق بیشتر وحدت در منطقه داشته باشد.

عمار حکیم با ابراز خوش بینی نسبت به تحولات آینده عراق اضافه کرد: ما نگاه مثبتی به آینده عراق داشته و داریم و بزودی نیز کنفرانس اصلاح در عراق را برگزار خواهیم کرد تا برخی سوء تفاهمات موجود برطرف و وحدت ملی تقویت شود.

عمارحکیم با تأکید مجدد بر استفاده دو کشور ایران و عراق از فرصت ریاست بر جنبش عدم تعهد و اتحادیه عرب به تحولات سوریه اشاره و تصریح کرد: در سوریه باید حق مردم که همان آزادی و امنیت است از طریق اصلاحات محقق شود اما نباید خونریزی و خشونت وجود داشته باشد زیرا حل بحران سوریه از طریق اصلاحات و رای مردم انجام میشود و دخالتهای فرامنطقه ای راه حل آن نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.