راه حل سوری- سوری، بدون دخالت خارجی راه حل بحران سوریه است

۲۱م دیماه ،

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: راه حل سوری – سوری بدون دخالت خارجی و توقف خشونت و انجام گفتگوی ملی تنها راه برون رفت از بحران سوریه است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “علی اکبر صالحی” در دیدار با “اخضر ابراهیمی” که روز پنج شنبه در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان در قاهره انجام شد با اشاره به شرایط سخت و حساس در سوریه و ضرورت بکارگیری اهتمام و تلاشهای مستمر و فراوان برای حل این مشکل، از تلاشهای اخضر ابراهیمی تقدیر کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری و کمک به حل و فصل این مشکل اعلام داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع روشن کشورمان نسبت به مساله سوریه از ابتدای این بحران تصریح کرد: راه حل سوری – سوری بدون دخالت خارجی و توقف خشونت و انجام گفتگوی ملی تنها راه برون رفت از این مشکل است.

اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات جاری در سوریه و فعالیتهای خود برای خاتمه بحران سوریه را ارائه داد.

اخضر ابراهیمی همچنین با تقدیر از طرح جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تصریح کرد: کشور شما در منطقه مهم است و از جایگاه و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه می توان در راستای مصلحت منطقه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌ها و طرح‌ها باید در جهت مصلحت مردم و کشور سوریه باشد.

براساس این خبر به نقل از وزارت امور خارجه؛ همچنین در این دیدار آخرین تحولات سوریه و طرح‌های مطرح برای خاتمه بحران در این کشور از جمله پیشنهادها و فعالیت‌های اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه، طرح بشار اسد رئیس جمهور سوریه و طرح ۶ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.