راه حل قرائتی برای زنان بیوه

به گزارش بی باک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه پیام‌‌نور استان تهران با بیان اینکه ۲۰ سال قبل دادستان تهران از وجود ۵۰۰ هزار زن جوان بیوه در کشور خبر داده بود که این آمار در حال حاضر به حدود یک میلیون نفر رسیده است، گفت: این زن‌ها یا باید گناه کنند یا با پسرها ازدواج دائم کنند یا بسوزند و بسازند با خود را معصوم کنند، هیچ کدام از این راه‌ها امکان‌پذیر نیست.

ازدواج را با آداب و رسوم سخت کرده‌ایم

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ازدواج آسان است اما ما آن را با آداب و رسوم سخت کرده‌ایم، گفت: درباره مشکل دانشجویان و زنان بیوه جوان تنها راه حل ازدواج موقت است و راه حل دیگری نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه نباید ازدواج را سخت گرفت، خاطرنشان کرد: آداب و رسوم ازدواج را سخت کرده است، مثلاً چه کسی گفته است اول باید دختر بزرگتر ازدواج کند و بعد دختر کوچک‌تر یا سربازی مانع ازدواج است یا باید اول جوان لیسانس بگیرد و بعد ازدواج کند.

وی با بیان اینکه مردها نمی‌توانند عدالت را در بین دو زن خود رعایت کنند، خاطرنشان کرد: شاید بشود از نظر مالی عدالت را بین دو زن برقرار کرد اما از نظر عاطفی و عشق و علاقه نمی‌توان عدالت را بین دو زن برقرار کرد.

دانشگاه‌های دخترانه و پسرانه باید جداسازی شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نحوه آموزش در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌های دخترانه و پسرانه باید از یکدیگر جدا باشد، پسرها در شرایطی که دخترها پوشش مناسبی نداشته باشند، نمی‌توانند درس بخوانند.

وی ادامه داد: چطور شرکت واحد و اماکن زیارتی برای خانم‌ها و آقایان جدا شد اما دانشگاه‌ها همچنان مختلط هستند، چه اشکالی دارد صبح‌ها دخترها بیایند و بعدازظهرها پسرها در دانشگاه‌ها درس بخوانند، دروغ می‌گوییم که می‌خواهیم جداسازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانم‌ها نباید برای آموزش در دانشگاه‌های کشور با لباس تیره باشند، گفت: لباس تیره برای خیابان و جلوگیری از جلب توجه است، لباس تیره تأثیر منفی در آموزش دارد، خانم‌ها در کلاس درس باید لباس‌هایی با رنگ‌‌های روشن مانند کرم و سبز کم رنگ بپوشند.

تمام کمالات در نماز گنجانده شده است

وی با تأکید براینکه تمام کمالات در نماز گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: عدالت، نظم، حضور در صحنه، آزادی، ورزش، لقمه حلال، کمک به فقرا، رنگ، نشاط و اطاعت از مواردی است که در نماز لحاظ شده است.

دشمن جوانان را از راه شهوت و غفلت فریب می‌دهد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه جوانان را با شمردن نعمت‌های الهی باید به سوی نماز ترغیب کرد، گفت:‌ دشمن جوانان را از راه غفلت و شهوت فریب می‌دهد، غفلت را می‌توان با نماز و شهوت را می‌توان با ازدواج برطرف کرد.

وی با انتقاد از وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چرا وقتی دختری در دبیرستان ازدواج می‌کند او را اخراج می‌کنند، یک بار به من گفتند دلیل این اخراج بی حیا شدن سایر دختران دبیرستان است در حالی که این طور نیست، باید ازدواج را آسان گرفت.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.