«راه نجات» در جشنواره فیلم مقاومت

جام جم آنلاین: فیلم‌های «راه نجات» و «پاریس تا پاریس» دو اثر نمایشی از تولیدات شبکه جهانی سحر به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت راه یافتند.

  به گزارش روابط عمومی شبکه سحر، «راه نجات» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی آماده نمایش شده است. این فیلم داستان «مها» پرستار مهربان و دلسوز پرورشگاه بهشت در غزه را روایت می‌کند.

  «پاریس تا پاریس» ساخته محمد حسین لطیفی نیز با بازی حسین یاری، کاظم بلوچی، مهرداد ضیایی و… داستان اسماعیل حقیقت جانباز شیمیایی جنگ است که همراه دخترش یلدا برای مداوا به فرانسه می‌رود و اتفاقاتی در پی این سفر رخ می‌دهد.

دو فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» و «راه نجات» موفق به کسب شش جایزه در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان نیز شده‌اند.

فیلم سینمایی «راه نجات» محصول سال ۱۳۹۰ شبکه جهانی سحر، علاوه بر حضور در بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به بخش «عماد مغنیه» نیز راه یافت.

 این فیلم جزو ۱۲ اثر شرکت کننده در بخش «عماد مغنیه» است که با پنج فیلم از ایران و شش فیلم از کشورهای لبنان، کانادا، فلسطین و هلند به رقابت خواهد پرداخت.

راما قویدل  کارگردان «راه نجات» دسته بندی این فیلم را در یک گونه مشخص، سخت ذکر کرد و گفت: برخی این فیلم را در گونه کودک و برخی نیز آن را در گونه جنگ طبقه‌بندی می‌کنند اما به نظر من این فیلم ترکیبی از چند گونه است و در واقع فیلمی درباره بچه‌هاست که در بستر جنگ غزه اتفاق می‌افتد و نسبت به موقعیت بچه‌های بی‌گناه گرفتار شده در این جنگ رویکرد عاطفی دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.