راه کوتاه جام جم تا پاستور

به گفته غلامحسین‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «بدون توقف» ،  «بخشی از معیارهای ما برای انتخاب مهمانان این است که جوان باشند و کمتر در قاب تلویزیون دیده شده باشند».

راه کوتاه جام جم تا پاستور

به گزارش ممتاز نیوز، بارها، سریال‌ها و فیلم‌هایی سینمایی در سراسر جهان مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند که یک رویداد سیاسی یا تحول و اتفاق مهم را پیش از وقوع پیش‌بینی و تصویرسازی کرده‌اند. پیش‌بینی‌هایی که در نوع خود بسیار عجیب هستند و هنوز این سوال پاربرجاست که آنچه در فیلم‌ها و سریال‌ها گفته می‌شود، بر اساس اتفاق بوده یا تهیه کنندگانش از آینده خبر داشته‌اند؟

 

ورود «بدون توقف» مهمانان «کمتر دیده شده در قاب تلویزیون»

برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما از سال ۹۸ استارت دعوت از مهمانانی را زد که پس از پیروزی انتخاباتی رئیسی در قامت وزیر و مدیر ارشد دولت ،راهی پاستور شدند.

نکته حالب اینجاست که این مدعوین ، نام آشنا نبودند و حتی گمنام  هم محسوب می شدند زیرا به گفته غلامحسین‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «بدون توقف» ،  «بخشی از معیارهای ما برای انتخاب مهمان این است که مهمانان جوان باشند و کمتر در قاب تلویزیون دیده شده باشند».

 

جهت گیری سیاسی عریان عوامل تولید

این برنامه توسط خانه تولیدات جوان سازمان صداوسیما تهیه می شود،سازمانی که سیدمحمدحسین میری، رئیس فعلی آن یکی از همراهان علی فروغی رئیس فعلی شبکه سه در دوران ریاست وی بر بسیج سازمان صداوسیما نیز بوده است.بنابراین ، گرایش سیاسی عوامل تولید و طیف فکری مورد علاقه آنان کاملا آشکار و عریان است. سنگینی وزنه اصولگرایان مدعو برنامه جنان در ذوق می زند که رضا غلامحسین‌نژاد، تهیه کننده برنامه در توجیه آن گفت :« ما از همه طیف‌ها مهمان داشتیم، شاید از جریان اصلاح طلب کم‌تر مهمان داشتیم که آن هم دلیلش نیامدن خودشان بوده است.»

 

مجری پایدارچی در ویترین برنامه 

اگر  نوع گرایش مجری هر برنامه سیاسی را «ویترین» تفکر حاکم بر  آن برنامه بدانیم ، کارنامه کاملا جناحی و تعلق خاطر پر رنگ مجری «بدون توقف» نیز  معنادار می شود.

اولین اجرای برنامه تلویزیونی «بدون توقف» را مهدی خانعلی‌زاده بر عهده داشت. او پیش تر،  مدیر گروه روابط بین‌الملل و ترجمه در مرکز اسناد انقلاب اسلامی زیر نظر روح‌الله حسینیان بود. حسینیان از اعضای سرشناس و شاخص جبهه پایداری بود.  خانعلی‌زاده سابقه پنج سال دبیری گروه بین‌الملل خبرگزاری اصولگرای نسیم را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد .

او درباره «بدون توقف» در مصاحبه‌ای گفته بود: «بدون توقف، تغییر روندی در برنامه‌سازی شبکه سوم سیما بود و ما خط قرمزهایی را که در صدا و سیما وجود داشت، در قالب این برنامه شکستیم!» او تاکید کرده بود :«هدف این برنامه بیان شدن صحبت‌های مردم است. حرف‌هایی که مردم در تاکسی، دانشگاه و کافه با هم می‌زنند.»

 

تصادفی یا برنامه ریزی شده؟

آیا این رخداد عجیب را باید به حساب تصادفی بودن گذاشت یا استفاده از رسانه ملی برای جا انداختن فعالان سیاسی جوان و ناشناخته ای که برای ارتقا جایگاه سیاسی/ مقامی هدف گذاری شده اند؟هرچند،  تجارب پر شمار موجود و موارد مشابه متعدد در سپهر سیاسی ایران ، نیاز به خسته کردن فکر و فسفرسوزی برای انتخاب پاسخ درست از یان این دو گزینه را منتفی می کند و نقش «اتاق فکر»ها در برجسته سازی رسانه ای نامشهوران و گمنامانی که برای فردای پیروزی انتخاباتی در آب نمک خوابانده شده اند را یادآور می شود.

نام

تاریخ حضور در برنامه

سمت دولتی

احسان خاندوزی

۱۱ آذر ۱۳۹۸

وزیر اقتصاد

علی بهادری جهرمی

۶ شهریور ۱۳۹۸

سخنگوی دولت

حجت الله عبدالملکی

۹ اسفند ۱۳۹۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمد جمشیدی

۱۳ آبان ۹۹

معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهور

فرشاد مهدی‌پور

۱۱ بهمن ۹۹

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد

میثم لطیفی

 ۱۳ آبان ۹۸

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور

سوای این مهمانان نامشهور و اغلب گمنام برنامه که در دولت رئیسی، پست‌های دولتی و کلیدی را عهده دار شدند،از دیگر مدعوین برنامه به  مریم اردبیلی که مشاور امور بانوان شهردار تهران و سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر  کنونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز می توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.