رایزنی‌های تهران – ریاض برای سفر ظریف به عربستان

السفیر خبر داد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
روزنامه‌ السفیر چاپ لبنان به نقل از منابع خود از برگزاری سلسله نشست‌هایی میان مسوولان ایرانی و سفیر عربستان در تهران به منظور فراهم کردن مقدمات سفر محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به ریاض خبر داد.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع یاد شده ادامه داد که قطر و کویت نیز در این میان نقش مثبتی را ایفا می‌کنند.

این منابع افزودند که سلسله نشست‌هایی میان مسوولان ایرانی و سفیر عربستان در تهران برگزار شده است و این نشست‌ها چه بسا ممکن است در راستای فراهم کردن مقدمات سفر این مقام ایرانی به ریاض باشد چرا که پیش از این وزیر خارجه ایران قصد سفر به عربستان را داشت.

به گفته این منابع از زمان انتصاب عبدالرحمن الشهری ، سفیر تازه عربستان در تهران در فوریه قبل تا به حال، نشست‌های دوره‌ای میان وی و مسوولان ایرانی برگزار شده است.

این منابع تاکید کردند که احتمالا به زودی یکی از مسوولان ارشد وزارت امور خارجه ایران که ممکن است ظریف باشد، به ریاض سفر کند.

آنها افزودند که در راستای بهبود روابط تهران – ریاض، قطر و کویت نقش مثبتی را ایفا کردند هم‌چنین تحرکاتی از سوی روسیه به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان تهران و ریاض انجام شده است.

به گزارش ایسنا، السفیر در ادامه آورده است: این (فراهم کردن مقدمات سفر یک مقام ایرانی به ریاض) در حالی است که آمریکایی‌ها طی سفر اخیر باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا به عربستان، به طور واضح اعلام کردند که روند مذاکرات درخصوص توافق هسته‌یی ، روند نهایی و بی‌بازگشتی را طی می‌کند و عربستانی‌ها باید به کارهای‌شان سروسامان دهند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.