رایزنی‌های صالحی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی با وزیران خارجه پاکستان،‌ ترکیه، قزاقستان، عمان،‌ مالی و جیبوتی دیدار و درباره تجاوز اسرائیل iبه غزه و اوضاع سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی و نهمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی با وزرای خارجه پاکستان، قزاقستان، عمان، مالی و ترکیه دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

در این دیدارها بحران‌های مختلف منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی iبه غزه، مسئله سوریه، کشتار مسلمانان میانمار و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

«نبیل علی شعث» عضو شورای مرکزی جنبش فتح نیز در حاشیه اجلاس با صالحی ملاقات کرد و iبه تبادل‌نظر در خصوص موضوع فلسطین پرداخت.

صالحی در ملاقات جداگانه‌ای با «محمد علی یوسف» وزیر امور خارجه جیبوتی ریاست اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را iبه وی تبریک گفت و از برگزاری خوب اجلاس تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره iبه مذاکرات انجام شده با رئیس جمهور جیبوتی بر همکاری گسترده دو کشور تأکید کرد و از آغاز فعالیت سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک در جیبوتی خبر داد.

صالحی همچنین گزارش تفسیری بازدید از ساختمان تازه مجلس ملی جیبوتی را که توسط یک شرکت ایرانی ساخته شده است و در ماه‌های آینده تجهیز خواهد شد، iبه وزارت امور خارجه جیبوتی ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جیبوتی نیز با ابراز خرسندی از حضور صالحی در این کشور تشکر و آمادگی خود را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

در این ملاقات ضمن بررسی موضوعات مهم منطقه‌ای، از تبدیل موضوع حقوق بشر iبه عنوان ابزاری در دست کشورهای غربی و نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد و بر تعامل iبه عنوان روش مناسب iبه جای تقابل و ایجاد تنش توسط قدرت‌های استکباری تأکید شد.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.