رایزنی صالحی با کشورهای عضو جنبش عدم دربارهٔ آخرین تحولات سوریه

۱۷ام بهمن ،

در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی انجام شد؛

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در قاهره در نشست با بعضی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دربارهٔ آخرین تحولات منطقه و سوریه به رایزنی پرداخت.

به گزارش حوزه سیاست حارجی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در قاهره در نشست با بعضی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در خصوص آخرین تحولات منطقه و سوریه به بحث و رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ضمن محکوم کردن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، به برگزاری نشست مشورتی دوستان سوریه در تهران و همچنین نشست معارضان سوریه در کشورمان پرداخت و با تشریح دیدار اخیرش در مونیخ با معاذ الخطیب بر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آرامش به سوریه در چارچوب گفت‌وگوی سوری – سوری تأکید کرد.

صالحی به مخالفت مردم سوریه با اقدامات تروریستی و تخریب زیر‌ساخت‌های این کشور همچنین گروه‌های غیر مسئول که عمدتاً از سایر کشورها وارد سوریه شده و به ایجاد مشکلات و بحران برای مردم می‌پردازند اشاره و ورود نیروهای مردمی برای برقراری آرامش به سوریه را مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای مختلف به رغم ابتدای بحران سوریه به این نتیجه رسیدند که تنها راه‌حل مشکلات سوریه راه‌حل سیاسی است و با اقدامات نظامی نمی‌توان به نتیجه رسید.

وزیر امور خارجه در خاتمه مشارکت کشورهای مختلف برای بازگشت امنیت و آرامش به سوریه و تلاش برای کمک به مردم این کشور برای رهایی از بحران موجود را خواستار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.