رایزنی مرسی با البرادعی و ابوالفتوح

رایزنی محمد مرسی با شخصیت های انقلابی و ملی درباره وضعیت فعلی مصر و آغاز تظاهرات میلیونی مصری ها در میدان التحریر قاهره از آخرین اخبار مصر به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، محمد البلتاجی یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین اظهار داشت که محمد مرسی شب گذشته با محمد البرادعی، عبدالمنعم ابوالفتوح و برخی دیگر از شخصیت های ملی و انقلابی مصر تلفنی رایزنی کرد.

این رایزنی که تا نیمه های بامداد صورت گرفت ارائه یک پروژه ملی برای مقابله با چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گفت.

بلتاجی با بیان این مطلب افزود: انقلاب ۲۵ ژانویه هرگز اجازه نخواهد داد روند دموکراسی در مصر هدف کودتا قرار گیرد. ما امروز می گوییم که قدرت ما در وحدت ما است و با همدیگر روند انقلاب را تکمیل خواهیم کرد.

از سوی دیگر شهروندان مصر امروز در پاسخ به فراخوان برپایی تظاهرات میلیونی به خیابان آمده و اعتراض خود را به صدور متمم قانون اساسی، کاهش اختیارات رئیس جمهور، انحلال پارلمان و تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

معترضین با تجمع در میدان التحریر قاهره از شورای عالی نظامی خواستند که هر چه سریعتر قدرت را به به رئیس جمهور منتخب مردم و بدون کاهش اختیارات وی واگذار کند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم مصر و اخوان المسمین اعلام کردند که تا زمان اعلام پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری به تحصن خود در میدان التحریر پایان نخواهند داد.

مردم همچنین ۲ تن از اراذل و اوباش که با خود سلاح سرد حمل می کردند و سعی داشتند به معترضین حمله ور شوند را در میدان التحریر بازداشت کردند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.