رایزنی هلال احمر با مسئولان سعودی و سازمان بهداشت جهانی برای اصلاح دستورالعمل واکسن کرونای حجاج

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اثربخشی و نتایج بسیار موفق واکسن‌های تولید ایران در کنترل کرونا گفت: مطالبه ما اصلاح دستورالعمل حج تمتع سال جاری درباره واکسن است و مکاتبات لازم با مقامات انجام شده است و ادامه دارد.

رایزنی هلال احمر با مسئولان سعودی و سازمان بهداشت جهانی برای اصلاح دستورالعمل واکسن کرونای حجاج

به گزارش ممتاز نیوز، پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه هلال احمر به عنوان متولی سلامت و ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سرزمین وحی فعالیت می‌کند، گفت: دغدغه هایی برای زائران ایرانی در خصوص دستورالعمل تزریق واکسن کرونای مورد تایید عربستان ایجاد شده است که در صدد رفع آن هستیم.

وی افزود: عربستان در دستورالعمل حج تمتع امسال، واکسن‌های ایرانی را لحاظ نکرده که این مسئله با توجه به فرصت محدود تا آغاز حج تمتع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. با توجه به نتایج موثر واکسن‌های ایرانی در کنترل کرونا در ایران، مطالبه ما اصلاح این دستورالعمل است و مکاتبات لازم انجام شده است و ادامه دارد.

کولیوند با تاکید بر انجام مکاتبات جداگانه با رئیس جمعیت هلال احمر و وزرات بهداشت عربستان، مدیرکل فدراسیون بین المللی در شمال آفریقا و خاورمیانه و مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در مدیترانه شرقی گفت: در این مکاتبات ماحصل اثربخشی واکسن‌های داخلی را اعلام و درخواست اصلاح دستورالعمل و اضافه شدن واکسن های داخلی به سبد زائران ایرانی سرزمین وحی را ارایه کردیم. 

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اثربخشی و نتایج بسیار موفق واکسن‌های تولید ایران در کاهش، کنترل و ایمنی در برابر ویروس کرونا اظهارکرد: در این مکاتبات همچنین آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن واکسن‌های تولید ایران به منظور استفاده در کشورهایی که توان خرید واکسن ندارند را اعلام کردیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی با مسئولان مربوطه در دستورکار است،گفت: جمعیت هلال احمر تمام توان و ظرفیت خود را برای رفع دغدغه زائران ایرانی به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.