ربات چند منظوره تشخیص معایب لوله های نفت و گاز

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

ربات تشخیص معایب برای رویت دقیق روزنه های نشتی خطوط انتقال کاربرد دارد.

مهندس iبهروزی، متخصص الکترونیک در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ربات چند منظوره خطوط انتقال نفت و گاز، محل دقیق روزنه های بسیار ریز و نشتی های ایجاد شده در خطوط انتقال را مشخص می نماید و همچنین با استفاده از این رباط می توان iبه اسکن دقیق از لوله ها جهت پیدا کردن ترک، خش خوردگی و دیگر مشکلات موجود را  انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: این ربات چند منظوره قابلیت شناسایی ترک ها و نشتی های بسیار کوچک لوله های ۴ تا ۵۶ اینچ فلزی و غیر فلزی نفت و گاز با قابلیت ۵ ساعت کار و پیمایش ۶ کیلومتر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: رباط چند منظوره تشخیص معایب لوله نفت و گاز با نمونه های خارجی آن کاملا متفاوت است از همین رو یک نوآوری جدید محسوب می شود که برای اولین بار در دنیا طراحی و ساخته شده است.

وی یادآور شد: از کاربردهای این دستگاه قابلیت کار در لوله های ۴ تا ۵۶ اینچ که در نمونه های خارجی برای لوله های مختلف و ربات های مختلف استفاده می شود و نهایتا دارای چرخ های ویژه که رباط را قادر می سازد تا همواره در وسط لوله حرکت کرده و از همهی پیچ ها iبه صورت خودکار عبور کند که نرم آنالیز دده های بومی شده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.