رتبه اعتباری فرانسه به AAA کاهش یافت

۰۲م آذر ،

موسسه مودیز رتبه اعتباری فرانسه را به AAA- کاهش داد

بینا- موسسه اعتبار سنجی مودیز در اواخر روز قبل رتبه اعتباری فرانسه را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان که در حال حاضر در رکود به سر می برد، مجددا .کاهش داد
به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از خبر موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز در ماه ژانویه مبنی بر کاهش رتبه اعتباری فرانسه، بار دیگر موسسه اعتباری اس اند پی از کاهش رتبه این کشور خبر داد.
موسسه مودیز اعلام کرد، از آنجا که چشم انداز تیره و تاری برای فرانسه دیده می گردد و اقتصاد این کشور دارای مشکلات ساختاری است و اینکه بازار و تجارت این کشور دیگر توانایی رقابت ندارد، پیش بینی می گردد رتبه اعتباری این کشور به درجه پایین تری نیز افول کند.
بنا بر گزارش مودیز اولین عاملی که سبب این کاهش شد، ابتدا افت میزان رشد اقتصادی این کشور و بعد مشکلات مالی آن بود.
مشکلات موجود شامل کمبود منابع مالی در بازار کار و بخش های خدماتی، کاهش تغییرات و نوآوری در بازار رقابتی و افت میزان صادرات صنعتی است.
Pierre Moscovici، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه خود با رویترز بیان کرد که این کاهش تلنگری است برای مقامات کشوری تا به فکر اجرای اصلاحات زودهنگام باشند.
وی در ادامه تصریح کرد که البته مقامات پس از گزارش موسسه اس اند پی در ماه ژانویه مبنی بر کاهش رتبه کشور، حرف هایی از این دست بسیار زدند ولی در عمل نتیجه ای حاصل نشد.
پس از انتشار یافتن این خبر، ارزش یورو برابر دلار حدود۰٫۳۰ درصد سقوط کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.