رتبه اول باسوادترین کشوران دنیا متعلق به کدام کشور است

باسوادترین کشور دنیا ، رتبه اول کشور باسواد

در تحقیقاتی جدید فهرستی از باسوادترین کشورهای جهان به دست آمد. معیارهای رفتار باسوادی و ویژگی های گوناگون در نهایت باسوادترین کشور دنیا را در صدر لیست ۲۰۰ کشور باسواد قرار داد.

کشوری که باسوادترین کشور دنیاست

باسوادترین کشور دنیا معرفی شد

در دنیایی که هرکشوری به نوبه خود حرفی برای گفتن در باب سواد و علم دارد شاید جالب باشد که بدانیم کدام کشور رتبه ی اول را در میان کشورهای باسواد جهان را به خود اختصاص داده است.

در تحقیقی جدید تحت سرپرستی جان میلر رییس دانشگاه ایالتی مرکزی کنکتیکات، فهرستی از باسوادترین کشورها ارائه شده است. در این تحقیق به آزمون های دست آوردهای سواد و نیز ویژگی های رفتاری باسوادی نگاه شده است که شامل تعداد کتاب خانه ها و روزنامه ها و سال های تحصیلی و دردسترس بودن کامپیوتر در کشورها می شود. در این تحقیق بیش از آنکه به توانایی خواندن پرداخته شود به رفتار باسوادی و منابع حمایتی آن پرداخته شده است.

باسوادترین کشور دنیا ، رتبه اول کشور باسواد ، باسوادترین کشور جهان

باسوادترین کشور دنیا کجاست

رتبه اول باسوادترین کشوران دنیا متعلق به کدام کشور است

در این تحقیق ۲۰۰ کشور ارزیابی شدهاند. بسیاری اطلاعات در مورد این کشورها از منابعی همچون «برنامه بین المللی یونسکو برای قدرت دسترسی دانش آموزان» که توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هدایت می شود استفاده شده است. در این تحقیق همچنین بحث جمعیتی نیز مدنظر قرار گرفته است.

گاردین در تازه ترین شماره خود در این باره نوشت: در این فهرست فنلاند در جایگاه اول، نروژ دوم، ایسلند سوم و دانمارک و سوئد به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم هستند. سوییس در جایگاه ششم و امریکا در جایگاه هفتم قرار دارد. کانادا و فرانسه به ترتیب در جایگاه یازدهم و دوازدهم و بریتانیا در مکان هفدهم این فهرست قرار دارد. بوتسوانا به عنوان آخرین کشور در رده شصت و یکم در آخر این لیست قرار دارد و اندونزی و تایلند در جایگاه شصت و پنجاه و به عنوان کم سوادترین کشورها در این فهرست قرار دارند.

کشوری که باسوادترین کشور دنیاست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.