رتبه نخست تولید اقلام امدادی، منطقه خاورمیانه در اختیار ایران است

‘محمدرضا هاشمی نیا’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این شرکت وابسته به جمعیت هلال احمرهم اکنون بالغ بر۸۰ نوع اقلام و ملزومات امدادی ازجمله بسته های امدادی شامل چادرهای اسکان اضطراری و موقت، کیف کمک های اولیه، کیسه خواب، پتوهای امدادی و پتوی بی بافت و سبک مورد استفاده در شرایط اضطراری وقوع حوادث و سوانح را در ایران تولید می‌ کند، به همین دلیل درعرصه‌ تولید اقلام امدادی در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

وی اضافه کرد:‌ در بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان مدیریت بحران و سوانح فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، کیفیت اقلام و منسوجات تولیدی این شرکت در ارسال محموله های کمک های انسان دوستانه به کشورهای محروم و کم برخوردار دنیا تایید شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران ادامه داد،‌این شرکت درتولید اقلام امدادی توانمندی بالقوه‌ای دارد و می ‌تواند در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده برای حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت داخل ایران و همچنین حوادث غیر مترقبه ای که در نقاط مختلف جهان رخ می‌ دهد، روزانه بیش از ۵ هزار خیمه (چادر امدادی) و چادر اسکان اضطراری تولید کند.

هاشمی نیا اظهار داشت: خیمه برای اسکان اضطراری در حوادث یاد شده یکی از راهبردی ترین اقلام امدادی است و ایران از معدود کشورهای خودکفا در جهان است که توانایی صادرات این محصول راهبردی را به سایر کشورها دارد.

وی با بیان این مطلب که جمعیت هلال احمر ایران در تولید چادرهای امدادی جزو سه کشور برتر جهان است گفت: برای باقی ماندن در سطح برترین های جهان در تولید خیمه و چادر امدادی بایستی با استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ پیش برویم .

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال احمر افزود:‌ این شرکت هم اکنون چادرهای انبارهای امدادی سراسر کشور را تامین می کند و آمادگی این را دارد تا در صورت نیاز و درخواست کشورهای منطقه به سرعت اقلام مورد نیاز آنها برای ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری و موقت را تولید و برایشان ارسال کند.

هاشمی نیا گفت: کشورهای آفریقایی و منطقه خاورمیانه به دلیل خودکفایی جمعیت هلال‌احمر ایران در تولید چادر امدادی و همچنین برنامه‌های متداول تولیدی صنایع نساجی این جمعیت، خواستار ایجاد نمایندگی و حتی احداث کارخانه نساجی این قبیل چادرهادر کشور خود شدند.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ طی پنج سال اخیر۵۰۰هزار تخته چادرامدادی برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به وزن ۲۱هزار تن با صرف هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال طراحی و تولید شده است.

وی افزود: به منظور کیفی شدن چادرهای امدادی نیز واحد تحقیقات شرکت نساجی جمعیت هلال احمر پژوهشهای بسیاری را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید چادرهای بیمارستانی، آموزشی، انباری و مسافری گام موثری را برداشته‌ایم، افزود: در صنایع نساجی هلال‌احمر ایران بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور و انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌‌شود.

اجتمام**۷۰۲۹**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۷۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.