رتبه و سرعت اینترنت ایران افت کرد

جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی وب‌سایت اسپیدتست، از افت سرعت اینترنت ثابت کشور در ماه ژوئن سال جاری حکایت دارد. طبق این آمارها، اکنون میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران، ۲۳/ ۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود آن ۶۱/ ۱مگابیت‌برثانیه است و این اعداد اینترنت ثابت ایران را در رتبه ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور جهان قرار داده است.

رتبه و سرعت اینترنت ایران افت کرد

به گزارش ممتاز نیوز، جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی وب‌سایت اسپیدتست، از افت سرعت اینترنت ثابت کشور در ماه ژوئن سال جاری حکایت دارد. طبق این آمارها، اکنون میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران، ۲۳/ ۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود آن ۶۱/ ۱مگابیت‌برثانیه است و این اعداد اینترنت ثابت ایران را در رتبه ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور جهان قرار داده است.

62322423

این در حالی است که در ماه می سال جاری، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

62322424

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از لائوس و بوسنی هرزگوین سریع‌تر و از پاپوا گینه نو و کوزوو کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را با چهار رتبه کاهش به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور بررسی شده می‌رساند.

این درحالی است که در می ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.

Untitled_186

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریع‌تر و از نیجریه و تانزانیا کندتر است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.