رجایی: تیم ملی اهداف پروازی بانوان را نمی‌توان تعطیل کرد

۳۱فروردین۱۳،

borna ghasemi-10-9.JPG

مربی تیم ملی اهداف پروازی بانوان معتقد است که تیم بانوان در رده بزرگسال، تیم مدال آوری است که نمی‌توان آن را تعطیل کرد.

پیام رجایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دربارهٔ وضعیت تیم ملی بزرگسالان اهداف پروازی بانوان اظهار کرد: تیم ملی اهداف پروزای خود را برای مسابقات جهانی آلماتی قزاقستان آماده می‌کند و پیش از این رقابت‌ها هم مسابقاتی همچون مسابقات جهانی قبرس و اسپانیا را در پیش رو دارد که البته هنوز اعزام تیم به این مسابقات قطعی نشده است اما هدف نهایی ما بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی است.

وی دربارهٔ این که چرا در بخش بزرگسالان تنها تیم بانوان فعال است، اظهار کرد: بعد از مسابقات آسیایی دوحه تیم به سبب مشکلات مالی اعزام‌های برون مرزی کمی داشت و در مسابقات آسیای هند هم تنها سه بانوی تیرانداز به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حاضر بودند که در نهایت توانستند دو مدال انفرادی و یک مدال تیمی را کسب کنند و این نتیجه خوبی بود. در حال حاضر تیم بانوان در رده بزرگسال، تیم مدال آوری است که نمی‌تواند تعطیل شود. چون این ملی پوشان انگیزه دارند و باهوش، فرمانپذیر و موفق می باشند.

رجایی افزود: معتقدم که انگیزه‌های داخلی سبب قهرمانی یک ورزشکار می‌شود و متاسفانه چند وقت است که انگیزه‌های داخلی بزرگسالان تیراندازی از بین رفته است و اگر جوانگرایی هم صورت گرفته به سبب انعطاف پذیر نبودن ملی پوشان بزرگسال بوده است. اعتقاد دارم که تیراندازان قدیمی کوله باری از تجربه می باشند و اگر حالا هم برگردند می‌توانند کمک بسیاری به تیراندازی کنند. اما آنها به خاطر ناملایمات و اتفاقاتی که افتاد، کنار گذاشته شدند. اشخاصی مانند ابری، نیکخو و یگانه تیراندازانی می باشند که حالا هم در آسیا حرفی برای گفتن دارند و باید قبول کنند که به وجودشان نیاز است. اما از سوی دیگر برای قهرمان شدن باید انگیزه داخلی داشت .

رجایی خاطرنشان کرد: تیم اهداف پروازی قدمتی ندارد و از شهریوار سال ۷۹ راه اندازی شده که در سال‌های اول هم در آن اتفاقی نیافتاد. اما با آمدن مربی خارجی تجاربی کسب شد و بعد از آن مربیان داخلی و تیراندازان از این تجربه‌ها استفاده کردند که با کسب مدال روند رو به رشد اهداف پروازی هم ادامه دارد. در این میان حد نصاب‌هایی از سوی فدراسیون گذاشته شده است که پس از مسابقات هند یکبار رکوردگیری در بخش بانوان انجام شد اما هنوز آنها نتوانستند این حد نصاب را کسب کنند.

وی با بیان این که تمرینات تیم ملی در بخش بانوان چند روزی است که آغاز شده است، افزود: اردوی تیم ملی تا اواسط اردیبهشت که قرار است مسابقات داخلی اهداف پروازی برگزار شود، ادامه خواهد داشت و پس از آن امیدواریم که بتوانیم به مسابقات جهانی قبرس اعزام شویم چون این رقابت‌ها برایمان مهم است و برای کسب تجربه به این رقابت‌ها نیاز داریم.

مربی تیم ملی اهداف پروازی بانوان ادامه داد: پیش از مسابقات جهانی آلماتی قزاقستان که در شهریور یا اوایل مهرماه برگزار می‌شود، مسابقات آزاد اسپانیا هم پیش روست که اگر شرایط مالی فدراسیون مهیا باشد به این رقابت‌ها خواهیم رفت.

وی دربارهٔ اعزام ملی پوشان با هزینه خود به مسابقات برون مرزی گفت: در ورزش تیراندازی بسیاری از کشورها تیراندازان خود را با هزینه شخصی خود به مسابقات اعزام می‌کنند و اگر این ورزشکاران نتیجه بگیرند هزینه آنها بازمی‌گردد .

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.