رحمانی مطرح کرد: کاهش ۱۳ درصدی بودجه صنعت در لایحه بودجه ۹۲

۱۴اردیبهشت،

01-382.jpg

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کاهش ۱۳ درصدی کل بودجه بخش صنعت و معدن و تولید و پیش‌بینی منابع برای ۱۵ درصد سهم تولید از درآمدهای ناشی از هدفمند‌سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سخن گفت.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بودجه صنعت و معدن در لایحه بودجه سال جاری، ۱۳ درصد کاهش یافت.

نماینده مردم تبریز افزود: در تدوین لایحه بودجه بخش صنعت و معدن هیچ یک از قوانین و احکام مربوط به حوزه در لایحه بودجه سال جاری لحاظ نشده است بطور مثال قانون معادن در این لایحه هیچ پیش‌بینی ندارد علاوه بر آن به جای ۳۰ درصد سهم تولید از درآمدهای مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها حداکثر ۱۵ درصد این منابع پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از احکام مربوط به بخش صنعت و معدن که در بودجه سالهای قبل وجود داشت در لایحه بودجه سال جاری نیامده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بررسی جزییات لایحه بودجه سال جاری در کمیسیون تلفیق گفت: پس از موافقت مجلس با کلیات لایحه بودجه ، کمیسیون تلفیق در ادامه رسیدگی به این لایحه باید فکری اساسی برای احکام و ردیفهای حذف شده از این لایحه کند و امیدوارم که پیشنهادات کمیسیون صنایع و معادن در این کمیسیون به تصویب شود.

نماینده مردم تبریز با نادرست خواندن حذف سپرده بانکهای عامل نزد بانک مرکزی برای حمایت از تولید در لایحه بودجه سال جاری، افزود: لایحه بودجه سال جاری ۳ درصد سپرده بانکهای عامل نزد بانک مرکزی که در بودجه سالهای قبل در لایحه می‌آمد را با خود نداشت ولی کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را در لایحه گنجاند.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال جاری احکام و ردیفهای مناسبی برای حمایت از تولید وجود ندارد ولی امیدوارم با تصویب پیشنهادات کمیسیون صنایع و معادن زمینه حمایت از تولید به وجود آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.