رحیمی: بدون همراهی اصناف نمی توان روزهای سخت را سپری کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘محمدرضا رحیمی’ روز پنج شنبه در چهارمین گردهمایی اصناف که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد،گفت : لحظه به لحظه برای دولت از درون و برون مشکل به وجود می آید و مورد هجمه قرار می گیرد و تمام قدرت های ظالم او را در معرض شدیدترین تحریم ها قرار داده اند.

وی تاکید کرد: برای مدیریت بازار نیازمند هماهنگی و همراهی اصناف هستیم و این موضوع مهمی است که باید شکل بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد که اصناف به یک معنا خود دولت و بخش قابل توجهی از ملت هستند و روز ملی اصناف متعلق به همه مردم ایران است. در حال حاضر جایگاه اصناف در نزد دولت و ملت والا است بنابراین نباید اصناف خود را دستکم بگیرند .

رحیمی افزود : توجه دولت های نهم و دهم به جایگاه اصناف واقعی است و آنهایی که به این قشر توجه نمی کنند ، واقعیت صنوف را نشناخته اند.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر براساس آمار حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر در حوزه اصناف فعال هستند، جمعیتی که تعیین کننده است، از این رو از همه اصناف می خواهم در اداره کشور احساس مسئولیت کنند، کما این که دولت نیز مسئول است.

به گفته وی اصناف دو مسئولیت جمعی و فردی برعهده دارند، جمعی به لحاظ جمعیت کل این قشر زحمتکش و مسئولیت فردی به عنوان یک واحد صنفی، خدماتی یا تولیدی هستند . اصناف در هر دوی این مسئولیت ها پیوسته در پی ادای وظایف خود به بهترین نحو هستند.

رحیمی گفت : بدون اصناف هیچ دولتی در اداره کشور موفق نخواهد شد به همین جهت دولت دهم از وزرا خواسته است تا در تمام جلسات هیچ تصمیمی را بدون حضور اصناف نگیرند، موضوعی که هیات دولت نیز به آن واقف است و عمل می کند.

وی با استناد به برخی مسائل مطرح شده از سوی رییس شورای اصناف گفت: اگر چه خواسته های صنوف کاملا محقق نشده است ، اما هر دولتی که بیشتر به این گروه توجه کند موفق تر خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: به زودی نشستی برای حل برخی مشکلات اصناف با حضور وزاری اقتصادی مرتبط برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اصناف گفت: شما دولتی هستید با مسئولیت معین در بخش صنوف و یک اجتماع بزرگ با مسئولیت ملی و فردی محسوب می شوید.

به گفته رحیمی، اصناف در دوران انقلاب اسلامی به وی‍ژه دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی و سازندگی کشور نقش به سزایی داشته اندکه این نقش در قانون هدفمندی یارانه ها به خوبی خود را نشان داده است.

وی افزود: بنابراین امروز روز تکرار همراهی اصناف است، دولت، رییس دولت و اعضای دولت به شدت معتقد به همکاری با اصناف هستند.

همزمان با برپایی چهارمین گردهمایی اصناف که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد ، تعدادی از خانواده شهدای اصناف همچنین برخی صنوف فعال کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

در مراسم برپایی این همایش ‘ مهدی غضنفری ‘ وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز حضور داشت .

این همایش امروز – پنج شنبه – در سالن خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شد .

اقتصام**۱۶۰۱ **۹۱۸۶**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۱۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.