رحیمی خبر داد:سرمایه‌گذاری دولت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در غرب شهرستان جاسک

۱۳م اسفند ،

معاون اول رییس جمهور از سرمایه گذاری مشترک دولت و سرمایه گذاران خارجی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در غرب شهرستان جاسک خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری کلان در صورت نهایی شدن توافقات با طرف خارجی می تواند صنعت استان هرمزگان را متحول کرده و منجر به پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه‌ها شود.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، محمدرضا رحیمی در پایان سفر دو روزه خود به استان هرمزگان پیش از بازگشت به تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: دولت مصمم است استان هرمزگان را به قطب اصلی صنعت تبدیل کند که با وجود استعدادها و ظرفیت های خدادادی موجود در این استان، تحقق این امر دور از دسترس نخواهد بود .

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل دریای عمان که دوشنبه شب در استانداری هرمزگان برگزار شد، تصریح کرد : در این جلسه وزارت کشور مکلف شد نسبت به ارتقاء شش شهرداری استان اقدام کند و کارگروهی را برای عمران شهری استان تشکیل دهد تا نواقص و کمبودها را با اختصاص بودجه مناسب جبران نماید .

رحیمی افزود :‌وزارت نیرو نیز مکلف شد با راه اندازی نیروگاه «گنو» تا خرداد ماه سال ۹۲ مشکلات برق صنعت و خانوارهای استان را رفع نماید .

وی از تصمیم دیگری در جلسه کارگروه توسعه زیربنایی دریای عمان خبر داد که بر اساس آن مقرر شد وزارت بهداشت با همکاری گمرک نسبت به واردات و ترخیص ۱۰ دستگاه آمبولانس از منطقه آزاد قشم برای استفاده در استان هرمزگان اقدام کند .

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای گاز رسانی به شهرها و روستاهای هرمزگان اظهار داشت : مقرر شد وزارت نفت ۱۰ میلیارد تومان برای تسریع در گاز رسانی به شهرها و روستاها اختصاص دهد تا مردم بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.

رحیمی همچنین از تفویض اختیار کامل سازمان شیلات به استاندار هرمزگان به عنوان مصوبه ای دیگر نام برد و افزود :‌ قرار شد استاندار هرمزگان بتواند با اختیار کامل برای صدور پروانه صیادی تصمیم گیری کند تا زمینه گسترش شیلات و اشتغالزایی در این بخش فراهم شود.

وی ادامه داد : سازمان مناطق آزاد نیز مکلف شد نسبت به تبدیل جاسک به منطقه ویژه اقتصادی اقدام کند که البته دولت برای این منظور لایحه لازم را تقدیم مجلس خواهد کرد تا این اتفاق مثبت هرچه زودتر شکل بگیرد .

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی از تکمیل مسیر بندر عباس-جاسک-کنارک بعنوان مصوبه ای دیگر یاد کرد و افزود : با حضور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد با اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان بخش های باقیمانده از این مسیر هرچه زودتر تکمیل شود .

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های انجام شده طی دو روز سفر اشاره کرد و گفت : کارخانه پتروصنعت گامرون که روز دوشنبه افتتاح شد، دارای تولیدات منحصر به فردی در سطح خاورمیانه است و می تواند برای صنعت استان بسیار مفید باشد.

وی همچنین به بهره برداری از مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی امید و مرحله دوم بیمارستان شهید محمدی اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بشاگرد نیز از طرح هایی بود که روز دوشنبه افتتاح شد و دسترسی مردم بشاگرد به خدمات پزشکی را آسان کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود : کارهای بسیاری در دولت دکتر احمدی نژاد در شهرستان بشاگرد انجام شده و ۶۷ مصوبه در سفرهای استانی به این منطقه اختصاص یافته است که بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشاگرد نیز یکی از این مصوبات بود .

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد : روز دوشنبه سفری به جاسک انجام شد و از روند ساخت موج شکن و اسکله در منطقه دوم دریایی ولایت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، بازدید به عمل آمد.

رحیمی با اشاره به فرودگاه موجود در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار شد هماهنگی های لازم بعمل آید و در هفته یک پرواز مسافربری در این فرودگاه دایر شود .

وی از افتتاح پل حسنلنگی ، ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی و بهره برداری از حدود ۷۰۰۰ واحد مسکن مهر بعنوان برنامه های دومین روز سفر یاد کرد و گفت : در پایان این سفر دو روزه نیز ضمن شرکت در همایش بین المللی خلیج فارس، مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران نسبت به خلیج فارس و کشورهای منطقه بیان شد

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.