رحیمی وارد آنکارا شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
معاون اول رییس‌جمهور در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی ـ اقتصادی به منظور گفت‌وگو با مقامات ارشد ترکیه لحظاتی پیش وارد آنکارا شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا رحیمی که به منظور گفت‌وگو و انجام مذاکرات با مسئولان بلندپایه ترکیه درباره گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی تهران ـ آنکارا به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی آنکارا از سوی وزیر توسعه ترکیه، استاندار و شهردار آنکارا و سفیر و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه مورد استقبال قرار گرفت.

رحیمی در این سفر دو روزه قرار است با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه درباره مهمترین مباحث دوجانبه گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، معاون اول رییس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی آنکارا در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه “روابط ایران و ترکیه تمام عیار و صمیمانه است”، گفت: روند افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور شتابان است و اگر با همین روند ادامه پیدا کند به زودی حجم مبادلات فی‌مابین به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

رحیمی بعدازظهر امروز اظهار کرد: لازمه رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار، فراهم شدن زمینه‌های لازم و رفع موانع موجود است. بنابراین در این سفر نواقص موجود در روابط تجاری را رفع می‌کنیم و به کارها سرعت خواهیم بخشید.

وی تاکید کرد: در هفت ماهه نخست سال ۹۱ حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه از ۱۶ میلیارد دلار عبور کرده است و این نویددهنده آن است که تا پایان سال به مرز ۲۵ میلیارد دلار خواهیم رسید و زودتر از موعد مقرر هدف‌گذاری تعیین شده برای تبادلات اقتصادی میان دو کشور محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس‌جمهور در جریان سفر به ترکیه از سوی نخست‌وزیر این کشور به طور رسمی مورد استقبال قرار گرفت.

رحیمی عصر پنجشنبه در نخستین مرحله از سفر خود به ترکیه، در ساختمان نخست‌وزیری این کشور حضور یافت و “رجب طیب اردوغان” ـ نخست وزیر ترکیه ـ به طور رسمی از وی استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی از معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، رحیمی و اردوغان هیأت‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند و از یگان احترام حاضر در محوطه سان دیدند.

معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان قرار است با نخست‌وزیر ترکیه به شکل خصوصی ملاقات و درباره مباحث دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.