رحیمی پاسخ نامه‌های گازی وزیر نفت را نمی‌دهد

دبیر هیات رئیسه انجمن صنفی سی.ان.جی با اشاره به عدم پاسخ معاون اول رئیس جمهور به سه نامه گازی وزیر نفت، دلایل تعطیلی جایگاه‌های CNG در کشور را تشریح کرد.

بولتن نیوز به نقل از مهر: مرتضی ابراهیمی مقدم در مجمع عمومی انجمن صنفی سی.ان.جی کشور در جمع جایگاه داران سراسر کشور با اشاره به وضعیت نامشخص افزایش نرخ کارمزد جایگاه های CNG، گفت: رستم قاسمی وزیر نفت از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ نامه برای تعیین تکلیف افزایش نرخ کارمزد جایگاه های CNG به فتر معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده است.

دبیر هیات رئیسه انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه تاکنون معاون اول رئیس جمهور هیچ پاسخی به این مکاتبات وزیر نفت نداده است، تصریح کرد: بر این اساس وزیر نفت قصد دارد پس از بازگشت رئیس جمهور از سازمان ملل نامه‌ای برای رئیس کابینه دولت دهم با موضوع وضعیت نامشخص کارمزد جایگاه‌های CNG ارسال کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون خطر ورشکستگی و تعطیلی زنجیره‌ای جایگاه‌های CNG را تهدید می کند، اظهار داشت: با وجود گذشت نزدیک به ۲ سال از جرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت تاکنون به وعده‌های افزایش نرخ کارمزد جایگاه های CNG عمل نکرده است.

ابراهیمی مقدم اظهارداشت: پایین بودن نرخ کارمزد منجر به خرابی برخی از تجهیزات جایگاه‌های CNG و عدم امکان خرید این تجهیزات شده است.

دبیر هیات رئیسه انجمن صنفی سی.ان.جی با تاکید بر اینکه هم اکنون حاشیه سود جایگاه‌های CNG به حاقل کاهش یافته است، اعلام کرد: نوسان‌های نرخ ارز و افزایش بی رویه ارز هم دیگر مشکلات جایگاه‌های CNG بوده به طوری‌که منجر به کناره گیری سرمایه گذاران بخش خصوصی در از طرح ساخت و توسعه جایگاه‌های گاز در کشور شده است.

وی با یادآوری اینکه فعلا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت CNG ندارد، تاکید کرد: تمامی سناریوهای پیشنهادی افزایش نرخ کارمزد و فرمول های پیشنهادی با شکست روبرو شده است.

این فعال اقتصادی همچنین با انتقاد از عدم نصب و راه اندازی کنتورهای جرمی در جایگاه های CNG، اظهارداشت: در حال حاضر اختلافی بین جایگاه های CNG و شرکت ملی گاز درباره نرخ مصرف و فروش گاز وجود دارد که باید با نصب کنتورهای جرمی این مشکل حل شود.

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.