رده‌های پایین دستگاه‌های اطلاعاتی اسنادی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند/ فراکسیون «صدای ملت» را تشکیل می‌دهیم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۶/آبان/ – ۱۳:۲۰ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

مطهری در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری : نماینده مردم تهران در واکنش به مخالفت‌های سازمان یافته با وزیر پیشنهادی علوم گفت: معمولا دستگاه‌های اطلاعاتی اسناد و مدارکی را در اختیار برخی نمایندگان قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی مطهری نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی معمولا اسناد و مدارکی را در اختیار برخی نمایندگان قرار می‌دهند و رده‌های پایین‌تر کار خود را انجام می‌دهند.

وی درباره فضای مجلس در خصوص رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: فضای مجلس خیلی روشن نیست ولی به مرور بهتر می‌شود، ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم، حال رای بیاورد و یا نیاورد مشخص نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند که رئیس جلسه به درستی جلسات رای اعتماد را اداره نمی‌کند و اقلیت تاثیر می‌گذارند؟ تصریح کرد: رئیس مجلس برای مخالفت و یا موافقت نمایندگان نمی‌تواند کاری انجام دهد چرا که اسامی نمایندگان قرعه کشی می‌شود و آن‌ها نیز حرفشان را می‌زنند.

وی افزود: بنده نیز برای دفاع از دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد ثبت نام کرده ام و در صورت اینکه قرعه به نام بنده بیفتد از وی دفاع می کنم.

مطهری در ادامه تاکید کرد: فراکسیون رهروان ولایت در خصوص رأی اعتماد به وزرا بسیار منفعل عمل می‌کند و این یک نقص بزرگ است از این رو فراکسیون رهروان به عنوان یک فراکسیون غیر منسجم به تصویر کشیده می شود. ما تصمیم داریم فراکسیون «صدای ملت» را تشکیل دهیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند که دولت برای معرفی وزیر با فراکسیون مشورت نکرده است گفت: دولت وظیفه ندارد با مجلس مشورت ندارد؛ دولت کسی را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس می‌تواند رأی بدهد و یا ندهد، فضای مجلس آنقدر روشن است که نیازی به مشورت دولت نیست.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.