ردیابی کامل کالاهای وارداتی با ارز مرجع

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره iبه راه‌اندازی پورتال ارزی گفت: با این کار حتی شماره ثبت سفارش در سیستم رایانه ای آسیکودا و کل اطلاعات مربوط iبه کالا وارد اظهارنامه می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی گمرک ایران، عباس معمارنژاد افزود: اگر شماره گشایش اعتبار iبه سیستم داده شود، کل اطلاعات بانک نیز وارد این سیستم خواهد شد و در نهایت وقتی پروانه صادر می‌شود، کل اطلاعات پروانه در سامانه دیگری iبه نام پورتال ارزی ثبت می‌ خواهد شد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها با این هدف انجام می‌شود که مدیران گمرک بتوانند هوشمندانه مدیریت کنند.

رئیس کل گمرک با اشاره iبه نرخ ارز در هفته‌های اخیر گفت: بحث نوسان های نرخ ارز ما را در جاهایی با بیش‌اظهاری و در مواردی با کم‌اظهاری مواجه کرده است، بنابر این باید با این موضوع iبه ‌طور کاملاً هوشمندانه برخورد شود.

معمارنژاد درباره لزوم ممانعت از صادرات کالاهای وارداتی با نرخ ارز مرجع گفت: باید از صادرات همه کالاهایی که در بازار با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد و تولید شده است ، جلوگیری شود.

وی توضیح داد: براساس بخشنامه ابلاغ شده، فرمی برای گمرکات فرستاده شده است که براساس آن از واردکنندگانی که ارز را با نرخ مرجع دریافت کرده‌اند تعهد گرفته می‌شود، تا قیمت‌گذاری آنها در بازار رصد شود و مدیران موظف می باشند این مسأله را با دقت پیگری کنند.

رئیس کل گمرک گفت : همان‌طور که سودجویان هوشمندانه عمل می‌کنند، مدیران گمرک نیز باید هوشمندانه عمل کنند و ما انتظار داریم iبه محض آنکه مدیران متوجه تخلف شدند با فرد خاطی برخورد کنند و موارد را سریعاً iبه مرکز انتقال دهند.

وی افزود: عده‌ای از اشخاص سودجو برای صادرات کالاهای وارداتی، دلار ۱۲۲۶ تومان می‌گیرند، اما آن را iبه قیمت ۳۵۰۰ تومان در خارج از کشور می‌فروشند. این مبادله دلاری ۲۰۰۰ تومان سود دارد که iبه قیمت کمبود کالاهای اساسی در بازار منجر می‌شود.

معمارنژاد گفت : ما موظفیم همه موارد را رصد کنیم تا آنچه که iبه صلاح کشور و مصلحت مردم است، اجرا شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.