ردیابی چمدان‌های گمشده با کیف هوشمند

۱۹خردادماه، خبرگزاری‌ها- Airbus نمونه اولیه از یک کیف هوشمند را ارایه کرده که با یک ابزار مخصوص گوشی هوشمند آیفون سازگاری دارد چمدان‌های مفقود شده را به راحتی پیدا می‌کند.

Airbusکه در زمینه ساخت هواپیما شهرت جهانی دارد و به واسطه هواپیمای غول‌پیکر A380 و مدل بعدی آن یعنی A350 بر شهرت آن افزوده شده، اقدام تازه‌ای در حوزه مسافرت‌های هوایی انجام داده است که می‌تواند توجه علاقمندان به فناوری‌های تازه را جلب کند.

به گزارش فارس به نقل از اِی‌یو‌اس‌بی‌تی‌، شرکت Airbus نمونه اولیه از یک کیف هوشمند را ارایه کرده است که با یک ابزار مخصوص گوشی هوشمند آیفون سازگاری دارد چمدان‌های مفقود شده را به راحتی پیدا می‌کند.

این کیف هوشمند که هم‌اکنون مدل مفهومی آن ساخته شده است Bag2Go نام دارد و با همکاری شرکت مخابراتی T-Mobile و شرکت آلمانی تولیدکننده کیف‌های مسافرتی Rimowa ساخته شده است.

داخل این کیف از یک تراشه RFID استفاده شده است که به آن امکان می‌دهد به صورت خودکار با فرودگاه و سیستم‌های حمل و نقل چمدان‌ها در ترمینال‌های هوایی ارتباط برقرار کند و ضمن شناسایی برچسب نصب شده روی هر یک از چمدان‌ها و تطابق آن با شماره پرواز، از سرنوشت هر یک از بسته‌ها اطلاع دقیق داشته باشد.

روی این کیف هوشمند یک بارکد الکترونیکی وجود دارد که اگر گوشی آیفون با ابزار یاد شده در مقابل آن قرار گیرد، مشخصات پرواز مربوطه و چمدان شما را به درستی نشان می‌دهد.

هر یک از این کیف‌های هوشمند به گیرنده ماهواره‌ای GPS متصل شده‌اند و علاوه بر آن شامل سیستم مخابراتی ۲G مخصوص تلفن‌های همراه می‌شوند تا در تمام مسیر چمدان‌ها را همراهی کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.