ردپای شبکه ‘العالم’ در ترور سفیر اسرائیل

رسانه های رژیم اشغالگر با اعلام خبر ترور ناکام سفیر این رژیم در مصر، حمله به دفتر شبکه العالم و مصادره تجهیزات آن را به دلیل ارتباط این شبکه با تیم ترور دانستند.

رسانه های رژیم اشغالگر به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند، دستگاه موساد عملیات ترور “یعقوب امیتای” سفیر این رژیم در قاهره را ناکام گذاشتند.

بر اساس این گزارش، این عملیات قرار بود از سوی عناصری از ساکنان منطقه سینا صورت بگیرد، و اعضای این تیم عملیاتی به دستگاه بی سیم، سلاح اتوماتیک و بمب های چسبان مجهز بودند.

این منبع امنیتی تأکید کرد، گروهی از عناصر این تیم تصمیم داشتند در سطل های آشغال که در مسیر عبور سفیر اسرائیل نزدیک هتل “طابا” قرار داشت، بمب نصب کنند. آمیتای معمولا در تعطیلات خود، قبل از عزیمت به شهر “ایلات” یک یا دو شب را در این هتل می گذراند.

به گفته این منبع موساد، دستگاه امنیت مصر پس از دریافت هشدارهایی در این خصوص، شماری از افراد و عناصر این تیم را بازداشت کرد، و بقیه موفق به فرار شدند.

رسانه های رژیم اشغالگر به نقل از این منبع امنیتی صهیونیستی، ادعا کردند: پس از تحقیقات به عمل آمده از دستگیر شدگان، مشخص شد که ایران از این عملیات ترور حمایت می کرده، و کسی که به عناصر تیم ترور برای اجرای عملیات پول رساند، کارمند شبکه العالم ایران است .. به همین دلیل نیروهای امنیتی مصری به دفتر شبکه العالم در قاهره حمله کرده، و بعضی از تجهیزات، رایانه و مدارک این شبکه را توقیف کردند.

پس از انتشار گسترده این خبر در رسانه های رژیم اشغالگر و پس از آن رسانه های عربی و بین المللی، منابع ارشد امنیتی مصری بلافاصله آن را رد کردند.

پایگاه خبری “الیوم السابع” مصر به نقل از منابع ارشد امنیتی این کشور نوشت: هیچگونه عملیاتی علیه سفیر اسرائیل صورت نگرفته، و امیتای در برهه اخیر به هیچ وجه در جنوب سینا نبوده است .. همچنین هیچ کس در رابطه با ادعای اسرائیل مبنی بر عملیات ایران نزدیک طابا دستگیر نشده است.

این منابع خاطرنشان کردند: اسرائیل برای ضربه زدن به گردشگری در جنوب سینا، از انتشار هرگونه شایعه ای دریغ نمی کند. و پیش از این نیز شایعه های بسیاری منتشر شده بود که نادرستی آن ثابت شد.

نیروهای امنیتی مصری یکشنبه گذشته با حمله به دفتر شبکه العالم در قاهره و مصادره برخی تجهیزات آن، این دفتر را به بهانه نداشتن مجوز بستند.

این اقدام نیروهای امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر با اعتراض گسترده فعالان رسانه ای، حقوقدانان و جریانها و احزاب سیاسی در این کشور همراه شد.

رییس اتحادیه روزنامه نگاران مصر با محکوم کردن این اقدام نیروهای امنیتی، تأکید کرد که شبکه العالم بارها برای دریافت مجوز تلاش کرده و همه مراحل لازم را طی کرده است، ولی همه این تلاشها با ممانعت برخی مسئولان مواجه شده است.

“ممدوح الولی” گفت: حمله به دفتر رسانه ها و توقیف اموال آنها اقداماتی سرکوب گرانه است که باید به شدت از آن پرهیز شود.

رئیس اتحادیه روزنامه نگاران مصر افزود: مقامات مصری باید هر چه سریع تر به چنین اقداماتی پایان دهند، و این پیام را به گوش جهانیان برسانند که مصر با پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه متحول شده است.

“احمد السیوفی” مدیر دفتر شبکه العالم در نشستی مطبوعاتی در قاهره که با حضور ممدوح الولی رئیس اتحادیه روزنامه نگاران مصر برگزار شد، اظهار داشت: مقامات مصری از ارایه مجوز به دفتر العالم خودداری کرده اند، تا هر زمان که اراده کردند بتوانند آن را تعطیل کنند.

السیوفی خاطرنشان کرد: این مقامات وعده داده بودند که پس از برگزاری انتخابات مجوز دفتر را صادر کنند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.