ردپای واردکنندگان قانونی در قاچاق موبایل

۳۰اردیبهشت،

رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه معتقد است که هم اکنون بعضی از شرکت‌های واردکننده قانونی نقش پررنگی در زمینه خریدوفروش گوشی‌های موبایل قاچاقی دارند.
“مهدی عبقری” در گفت و گو با موبنا با اشاره به اینکه هم اکنون بعضی از شرکت‌های واردکننده مشغول فعالیت در زمینه واردات غیرقانونی این برند می باشند، اظهار داشت:‌ تعداد اندکی از شرکت‌های واردکننده که مجوز رسمی آنها باطل و یا به اتمام رسیده نقش پررنگی در زمینه خرید و فروش گوشی‌های موبایل قاچاقی دارند.
وی افزود:‌در حال حاضر میزان بعضی از حجم گوشی‌های قاچاق توسط بعضی از واردکنندگان قانونی این کالای ارتباطی و دیجیتالی به کشور تزریق می‌شود که خوشبختانه این شرکت‌ها شناسایی شده‌اند و فعالیت آنها زیر ذره بین نهادهای مسوول قرار گرفته است.
رییس شبکه بازرسی،‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با اشاره جریمه‌های صورت گرفته برای واردکنندگان متخلف گفت:‌ با شرایط پیش آمده در صورت ملاحظه هرگونه تخلف و جعل از سوی واردکنندگان امکان ابطال نمایندگی‌ آنها وجود دارد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چند روز قبل “سردار مهدی ابویی” معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده بود قسمتی از واردات گوشی‌های قاچاقی از طریق مبادی قانونی صورت می‌گیرد که به سبب همین امر این ستاد به همراه نیروی انتظامی فعالیت کارکنان گمرک و همچنین واردکنندگان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.
وی گفته که در صورت ملاحظه هرگونه تخلف از سوی فعالان این حوزه به صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
ابویی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه های مدونی را برای کنترل انواع قاچاق به خصوص قاچاق گوشی موبایل در پیش گرفته اعلام کرده که هم اکنون با تمامی گمرکات کشور مکاتبات فراوانی صورت گرفته تا با دقت بیشتری به کنترل و ترخیص انواع کالا اقدام کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.