رد ارتباط سلفی ها با جنبش النهضه تونس

شنبه ۱۳ خرداد – ۱۱:۲۹:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-عضو دفتر سیاسی جنبش النهضه تونس (حزب حاکم) این اتهام را که سلفی ها با این جنبش مرتبط و شاخه امنیتی آن هستند، واهی دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازشبکه خبری العالم، “علی بن عرفه” گفت: برخی می خواهند ضمن مرتبط دانستن النهضه و سلفی ها با یکدیگر ، سلفی ها را بازوی جنبش معرفی نموده و به این دلیل، النهضه را نیز به القاعده پیوند دهند اما این اتهامها واهی است.
وی افزود:پذیرفتن این موضوع که سلفی ها بازوی امنیتی جنبش هستند از نظر عقلی امری دشوار است چون آنان در تونس مانند سایر کشورهای عربی به عنوان یک جریان سیاسی فعالیت می کنند و به تازگی به خاطر خلاء دینی در کشور ظهور یافته اند.
“بن عرفه” همچنین گفت: جنبش النهضه یک جنبش دموکراتیک است که نظام آن را به رسمیت شناخته و برخی احزاب سیاسی لائیک با آن هم پیمان هستند،گرچه در دوران زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع تونس مورد هجوم واقع شد و تلاش زیادی به منظور ریشه کنی آن انجام شد.
وی افزود:به سبب آسیبی که به جریان دینی و دانشگاه الزیتونه به عنوان سمبل آن وارد شد، همچنین به سبب تعطیلی مساجد و پیگرد داعیه داران اسلامی، جریان سلفی در سایه تاثیر برخی شبکه های ماهواره ای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این شکل در تونس نمود یافته است.
“بن عرفه” یادآور شد: با نگاهی به اوضاع کشور می توان دریافت جریان سلفی از جریان النهضه جداست، البته جریان سلفی دیدگاهی اشتباه دارد اما در آن، گروه های مختلفی حضور دارند و نباید همه آنان را در یک رده قرار داد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۱۲۹۱۰۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.