رد بازداشت مهدی هاشمی در فرودگاه+تصاویر

با وجود آنکه یاسر هاشمی در لحظه خروج از فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام کرد که مهدی هاشمی بازداشت شده، وکیل مدافع مهدی هاشمی خبر داد که وی بازداشت نشده است.

به گزارش ایسنا، مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره چرایی خبر اعلام شده از سوی یاسر هاشمی گفت که برای مواجه نشدن مهدی هاشمی با خبرنگاران، ماموران دادستانی وی را از یاسر و فاطمه هاشمی جدا کردند و به همین دلیل، چنین خبری از روی عصبانیت اعلام شد وگرنه مهدی هاشمی بازداشت نشده و به تحت تدابیر امنیتی به سمت منزل پدر راهی شده است.

علیزاده طباطبایی ساعتی قبل نیز در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا در بدو ورود مهدی هاشمی به ایران از سوی نماینده دادستان تهران اتهامی به وی تفهیم شده است یا خیر؟ گفته بود: در فرودگاه اتهامی تفهیم نشده است زیرا اصولا در فرودگاه تفهیم اتهام نمی شود بلکه تنها به موکلم اخطار داده و این امر ابلاغ شد که ظرف ۲۴ ساعت خود را به دادسرا معرفی کند.

یاسر و فاطمه هاشمی در حال خروج از فرودگاه امام خمینی(ره)، خبر بازداشت شدن مهدی هاشمی را اعلام کرده بودند. آنها همچنین انتقادات شدیدی را به دستگاه های اطلاعاتی و قضایی وارد کردند.

در هنگام خروج از فرودگاه، یاسر هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: مهدی مشکلی ندارد و به همین خاطر با افتخار به ایران بازگشته است.

وی در برابر این پرسش یکی از خبرنگاران که “پس پرونده های مطرح شده درباره مهدی هاشمی چیست؟”، پاسخ داد: دزدان ۳ هزار میلیاردی دارند با آزادی می گردند. پرونده های داغ تری هست که باید به آنها رسیدگی شود.

فاطمه هاشمی نیز با انتقاد از دستگاه قضایی کشور اظهار کرد: دزدان، جاسوسان و فاسدان آزادند ولی فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روانه زندان می شوند.

وی همچنین مدعی شد: دستگاههای اطلاعاتی و قضایی دوست نداشتند مهدی (هاشمی) به کشور برگردد ولی او برگشت چون پاک و سالم است.

به گزارش ایسنا، مهدی هاشمی با پرواز دوبی ـ تهران ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب یکشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.

یاسر و فاطمه هاشمی که برای استقبال از مهدی به دوبی رفته بودند، به همراه وی وارد تهران شدند.

محسن هاشمی از جمله افراد خانوده هاشمی بود که در فرودگاه به استقبال وی رفت.

نماینده دادستانی تهران نیز در فرودگاه حضور داشت و گفته شده بود که وی برای تفهیم اتهام مهدی هاشمی به فرودگاه آمده اما قرار نیست هاشمی بازداشت شود.

در حالی که شب گذشته جمعی از دانشجویان که از خبر ورود مهدی هاشمی آگاه شده بودند، در فرودگاه بین‌المللی امام (ره) تجمع کردند، امشب فقط تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های کشور در فرودگاه حضور دارند.

دانشجویان تجمع کننده در شب گذشته که اقدام خود را محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه افکار عمومی نام گذاشته بودند، با این اعتقاد که مهدی هاشمی در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ دست داشته است، خواهان محاکمه وی هستند.

در همین زمینه دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل صادر نشدن مجوز تجمع مقابل خانه مهدی هاشمی این اقدام میسر نشد و ما درخواست و طوماری را که برای محاکمه وی جمع کرده‌ایم را به رییس قوه قضاییه ارائه خواهیم کرد.

در عین حال، عده ای در مقابل منزل مهدی هاشمی تجمع کرده اند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.