رد پای خاوری در فساد ۱۰۰ میلیون یورویی/وکیل دادگستری قاچاقچی اسلحه شد

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد جدیدترین پرونده فسادمالی در بندرعباس، برگزاری نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فسادمالی و دفاعیات ۷ متهم پرونده، اظهارات داغ دادستان تهران در مورد دلایل آزادی ملک زاده و برگزاری بیست و نهمین جلسه نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا از جمله مهمترین رویدادهای قضایی بود.

طرح انتقال آب از دریای خزر به دشت هم قضایی شد

این هفته حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی خواستار ارائه مطالعات طرح دولت برای انتقال آب خزر شده و گفت: این که دشت‌های ما به آب نیاز دارند قبول داریم. اما خواهش می‌کنم مطالعات، پیش بینی، ‌راهکار و ‌اولویت بندی‌های این طرح برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال شود. سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهد بداند که این طرح کجا مطالعه شده و چه مسیری برای اجرای آن انتخاب شده است. از کجا برداشت شود و قرار است به کدام دشت آب برسد. قرار است آب صنعتی ارائه شود یا کشاورزی. قرار است با چه قیمتی این آب تحویل داده شود. چقدر از قیمت این آب توسط دولت ارائه می‌شود و چقدر توسط مردم. قرار است چقدر از بودجه ملی هزینه شود. مجوز قانونی و مصوبه مجلس شما کجاست؟ مصوبه نهادهای تصمیم‌گیری تان کجاست؟ خواهش می‌کنم مجموعه مستندات خود را ارائه دهید تا مردم بدانند.

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای ساخت ساختمان جدید دیوان عدالت اداری

موسی قربانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲ میلیارد تومان برای ساخت ساختمان جدید دیوان عدالت اداری خبر داد. این در حالی است که سال گذشته در ابتدای نیمه دوم سال کلنگ ساخت ساختمان جدید دیوان عدالت اداری در منطقه شهرزیبا توسط محمد جعفر منتظری رئیس دیوان و محمدباقر قالیباف شهردار تهران به زمین زده شد.

نقش خاوری در تخلف بانکی صد میلیون یورویی/ احضار ۱۴ تن در پرونده اخیر

رئیس سازمان بازرسی کل کشوردرباره فساد بانکی صد میلیون یورویی گفت: از این میزان ۷۱ میلیون یورو با پیگیری‌های به هنگام در حال بازگردانده شدن به بانک است. همچنین ۷ میلیون یورویی که به ریال تبدیل شد وثیقه مورد نیاز را دارد. این پرونده زوایای پیچیده و سنگینی دارد. رئیس فراری بانک ملی نیز در این پرونده نقش دارد و این وام به دستور و موافقت او تعلق گرفت ولی این‌که آیا در این مسیر پولی جابجا شده یا خیر باید در مراحل رسیدگی مشخص شود.

حوادث مترو تهران شاکی ندارد

دکتر عباس جعفری دولت آبادی درباره تشکیل پرونده‌ای مبنی بر حوادث متروی تهران در دادستانی تهران گفت: هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است.

اعدام ۹ قاچاقچی شیشه در تهران

دادستان تهران با اشاره به دستگیری ۹ نفر از اعضای دو باند تهیه و تولید مواد مخدر از نوع شیشه گفت: از این متهمان در مجموع ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف و ضبط شده بود که اعدام شدند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در ۲۹ نشست خبری خود به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد:

  • دو مدیر سابق دستگاه قضایی در پرونده فسادمالی دستگیر شدند.

  •  خاوری نیاید غیابی محاکمه می شود.

  • بخشی از پرونده فساد ۱۰۰ میلیون یوروریی به تهران احاله شده است.

  • پیرو ارسال برخی نامه ها و گزارشات، مقام معظم رهبری با عفو منع تعقیب ملک زاده موافقت کردند.

  • یک باند اسلحه که سلاح گرم وارد کشور کرده بودند همگی بازداشت شدند. سردسته آنها هم یک وکیل دادگستری بوده است.

  • پرونده مهدی هاشمی در صورت بازگشت پیگیری می شود.

  • خبرنگاران می توانند از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شکایت کنند.

  • پرونده شکایت مجلس از دولت قطعا رسیدگی و اطلاع رسانی می شود.

۷۵ هزار ممنوع العامله در کشور

 این هفته همچنین احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد هم نشستی خبری برگزار کرد و گفت: آمار طلاق افزایش یافته، ۷۵ هزار نفر ممنوع المعامله داریم، جزائر سه گانه ایرانی سند دارد و بنگاههای املاک باید زیر نظر سازمان ثبت فعالیت کنند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.