رزمایش موشکی و نگرانی آمریکا

جام جم آنلاین: ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درواکنش به رزمایش موشکی ایران گفت: ما به شدت از گسترش توان موشکی ایران نگران هستیم.

خبرگزاری فرانسه نوشت: نولاند به پیشرفت های ایران در این زمینه اذعان و اعلام کرد توسعه توان موشکی ایران از دو دهه پیش آغاز شده و ایران توانسته به موشک های دور برد دست یابد.

برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۷ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحرای لوت بازتاب و انعکاس گسترده ای در میان رسانه ها داشته و با واکنش مختلف مقامات مواجه شده است.

احساس غرور اپوزیسیون

علیرضا نوری زاده مجری تلویزیون ماهواره ای “کانال یک” سه شنبه ۱۳ تیر ماه (July.03) در برنامه سیاسی خود رزمایش پیامبر اعظم۷ از سوی سپاه پاسداران را غرور آمیز خواند.

نوری زاده گفت: «سپاه پاسداران دوباره رزمایش برگزار کرده و موشک های خودش را آزمایش کرده است. من وقتی این تمرین ها و این رزمایش ها را از تلویزیون جمهوری اسلامی می بینم، احساس غرور می کنم»

وی تاکید کرد: «جوانان ایرانی با دستان خالی و تحریم ها توانسته اند این موشک ها را بسازند، فشار ها و محاصره ها باعث شده است این فرزندان ایران استعداد ها و قابلیت های خودشان را نشان بدهند.»

نوری زاده افزود: «این جوانان با دستان خالی و با مشکلاتی از قبیل نبودن قطعات و تکه های تجهیزات نظامی توانسته اند موشک های مختلفی را تولید کنند، اما نباید خیلی آشکارا این رزمایش ها برگزار شود، چرا که احتمال می رود رمز موشک ها و امنیت سیستم های آن ها به دست دشمنان بیفتد و شلیک آن ها در مواقع نیاز دچار مشکل شود.»

علت مرگ یاسر عرفات

 بنا به یافته های تحقیقات آزمایشگاهی در سویس که در شبکه خبری الجزیره انعکاس یافت، یاسر عرفات با پلونیوم، مسموم شده بود. عرفات، رئیس تشکیلات خودگردان و رهبر «جنبش آزادی بخش فلسطین»، در سال ۲۰۰۴، فوت کرد.

فرانسوا بشود، رئیس موسسه فیزیک پرتوی در دانشگاه لوزان گفت: تحقیقات بر نمونه های بیولوژیکی متمرکز بود که از وسایل شخصی و لباس های عرفات در بیمارستان نظامی پاریس گرفته شده و به همسر او سهی عرفات، تحویل داده شده بود. آقای بشود به الجزیره گفته است: «نتیجه آن شد که آثار پلونیوم روی این نمونه ها یافته شد.»

پلونیوم برای کشتن الکساندر لیتوینینکو، جاسوس سابق روس نیز استفاده شده است. لیتوینینکو در سال ۲۰۰۶ پس از نوشیدن چای آلوده به ماده رادیواکتیو در اتاق هتلی در لندن جان باخت.

به گفته رئیس تیم تحقیقات آزمایشگاهی در سویس، برای تایید قطعی مسمومیت، لازم است که عرفات نبش قبر شود: «اگر سهی عرفات واقعا می خواهد بداند چه بر سر همسرش آمده، باید نمونه برداری صورت بگیرد یعنی همسرش نبش قبر شود. خانم عرفات باید نمونه ای در اختیار ما بگذارد که غلظت بالای پلونیوم را نشان دهد.»

توصیه های نوری به خاتمی

عبدالله نوری و سید محمد خاتمی در جدیدترین جلسه خود شرایط سیاسی کشور و نحوه فعالیت خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش«محدوده»،گفته می شود عبدالله نوری در این دیدار سید محمد خاتمی را مورد پرسش قرار می دهد که برنامه وی برای انتخابات آتی چیست آیا وی به این انتخابات به عنوان کاندیدا ورود خواهد کرد یا خیر؟.

وی همچنین خطاب به خاتمی گفته است بهرحال شما می خواهید رهبر اصلاحات باشید یا خیر؟.

نوری همچنین با انتقاد از ترکیب همراهان خاتمی برای سامان دهی به اصلاحات گفته است که خاتمی باید سراغ مهره های دیگری رفته و از امثال صادق خرازی که بیمار است صرفنظر کند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود  به خاتمی گفته است:  شما بیائید بگوئید که هستید و به صحنه می آیید و بعد از مخالفت های نظام شما نفر بعدی را از سایه به عرصه بیاورید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.