رزمایش چین در اطراف تایوان ادامه خواهدداشت

چین به رزمایش خود در نزدیکی تایوان ادامه می‌دهد.

رزمایش چین در اطراف تایوان ادامه خواهدداشت

به گزارش ممتاز نیوز، ارتش چین روز دوشنبه ۸ اوت از ادامه رزمایش بزرگ و بی‌سابقه‌ خود در آب‌های نزدیک به تایوان خبر داد.

رزمایش‌ «شبانه‌روزی» ارتش چین که از روز پنج‌شنبه در اطراف جزیره آغاز شده، قرار بود تا ظهر یک‌شنبه ادامه داشته باشد. این رزمایش‌ در آب‌های نزدیک به تایوان در پاسخ به سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره انجام می‌شود.

مقام‌های ارشد نظامی چین اعلام کردند که ارتش آزادیبخش خلق چین به انجام تمرین‌های نظامی مشترک دریایی و هوایی در اطراف تایوان با تمرکز بر قابلیت‌های حمله دریایی و زیردریایی ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که هواپیماها و کشتی‌های جنگی چینی را روز دوشنبه در اطراف جزیره شناسایی کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که نیروهای نظامی تایوان روز یک‌شنبه هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین را در اطراف تنگه تایوان و خط میانی شناسایی کردند که بار دیگر نشان می‌داد در حال به اجرا گذاشتنن طرح شبیه‌سازی حمله به این جزیره بودند.

سو تسنگ چانگ، نخست‌وزیر تایوان روز یک‌شنبه گفت که چین «متکبرانه» از رزمایش برای برهم زدن صلح و راه‌اندازی یک کارزار جنگ روانی علیه این جزیره استفاده کرده است.

نخست وزیر تایوان با محکوم کردن «دشمنان خارجی» که سعی دارند از طریق حملات سایبری روحیه مردم تایوان را تضعیف کنند، از چین خواست دست از قدرت‌نمایی نظامی بردارد.

آمریکا رزمایش چین را «تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه‌» توصیف کرده که می‌تواند «خطر اشتباه محاسباتی» را افزایش دهد. در مقابل، وانگ یی، وزیر خارجه چین که به بنگلادش سفر کرده، روز یک‌شنبه گفت  که تایوان بخشی از چین است نه آمریکا. 

چین در برابر انتقادها از رزمایش بزرگ نیروهای نظامی‌ خود، اعلام کرد که روابطش با تایوان یک موضوع داخلی است و حق دارد در صورت لزوم با زور جزیره را تحت کنترل خود درآورد. تایوان ادعاهای چین مبنی بر مالکیت این کشور بر این جزیره را رد می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.