رسالت آموزش و پرورش، تربیت انسانها

کد خبر: ۸۱۴۷۶

تاریخ انتشار: ۰۹ اردیبهشت – ۰۰:۰۷

 

امام جمعه کیش:

کیش – امام جمعه کیش گفت: تربیت انسانهای شایسته در تراز نظام جمهوری اسلامی، رسالت بزرگ آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، حجت الاسلام و المسلمین “حسن علیدادی” در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش بااشاره به شهادت استاد مطهری، افزود: مطهری مردی الهی بود که دغدغه اش تنها دفاع از دیانت و اسلام بود و در هر نقطه ای که حمله ای به اسلام صورت می گرفت این شهید بزرگوار در خط مقدم دفاع بود.

وی با اشاره به سخنان گرانقدر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر “مطهری حاصل عمر من است” تصریح کرد: دشمن می دانست چه کسی را بزند، آنان وقتی توان مبارزه علمی با مطهری را در خود نمی بینند تنها راه مقابله با این روحانی دانشمند را حذف فیزیکی می دانند.

علیدادی ادامه داد: بهمین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه (۱۲  اردیبهشت ) را روز معلم نامیدند.

خطیب نماز جمعه کیش با بیان اینکه معلم در دین مبین اسلام بسیار عزیز، ارزشمند و جایگاه خاص دارد، به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: رسالت بزرگ آموزش و پرورش، تربیت نیروهای انسانی در تراز جمهوری اسلامی است لذا وظیفه معلم بسیار سخت و سنگین است.

به گفته وی، جایگاه معلم به لحاظ روحی و روانی گاهی اوقات بالا و تاثیر گذار است که قانون وراثت را می تواند نقض نماید و نقض قانون وراثت در کلاس تعلیم و تربیت معلم دلسوز با انگیزه مقدور است هم در جهت مثبت آن و هم با کمال تاسف در جهت منفی.

علیدادی در قسمت دیگری از خطبه ها به روز کار و کارگر نیز اشاره کرد و افزود: این قشر بسیار زحمتکش و ارزشمند نیز در اسلام جایگاهی ویژه دارند و کارگر در اسلام مجاهد شمرده می شود و کار کارگر مثل اینستکه در خط مقدم جبهه مبارزه و جنگ می کند.

بابک حسین نیا – خبرنگار بولتن نیوز در کیش

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.