رسالت اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است

فروردین ۱۴۰۳

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره):

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام ( ره ) گفت:رسالت اصلی این نهاد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است و سال به سال توجه و عنایت بیشتری نسبت به این موضوع اتخاذ می گردد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی این نهاد طی مصاحبه زنده تلویزیونی در برنامه جشن رمضان اظهار داشت : برنامه ریزی لازم در چرخه خودکفا شدن خانواده ها ی تحت حمایت در پنج فرآیند استعداد سنجی ، آموزش ، ارائه تسهیلات ، نظارت بر طرحهای اشتغال و کمک به فروش محصولات و بازاریابی طراحی گردیده است.
وی افزود : شورای عالی اشتغال کشور از سال ایجاد اشتغالهای خرد در روستاهای کشور و شهرهای زیر بیست هزار نفر را به کمیته امداد امام خمینی ( ره ) واگذار کرده است و در جشن رمضان سالجاری تعداد ۳ هزار غرفه خودکفایی از محصولات تولید شده توسط مددجویان این نهاد در سراسر کشور برپا گردیده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام ( ره ) تصریح کرد : شرط اصلی ایجاد اشتغال علاقه و مهارت آموزی مددجویان است و در فراخوان عمومی سال قبل تعداد ۲۷۰ هزار نفر از این عزیزان آمادگی خود را جهت دریافت تسهیلات بانکی که با معرفی امداد امام ( ره ) پرداخت می گردد اعلام نموده اند.
وی گفت : طی سالهای ۱۳۹۰ و ۹۱ تعداد ۱۸۰ هزار خانوار با استفاده از این تسهیلات از چرخه حمایت خارج و به خودکفایی کامل رسیده اند و ظرفیتهای تازهی برای جذب خانواده های نیازمند که در پشت نوبت قرار دارند ایجاد گردیده است و متوسط درآمد این خانواده ها ماهیانه ۶۷۰ هزار تومان است و هم اکنون در عرصه اقتصاد کشور فعال می باشند و در این میان کارآفرینان برتری وجود دارند که توانسته اند با استفاده از تسهیلات دویست میلیون ریالی برای ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد نمایند.
امید در پایان با اشاره به این که: کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در سالهای ۹۰ و ۹۱ از سوی شورای عالی اشتغال کشور به عنوان دستگاه برتر اجرائی در زمینه ایجاد اشتغال معرفی گردیده است از نقش ارزشمند بانکها در همکاری و ارائه تسهیلات جهت طرحهای خودکفایی مذکور تشکر و قدردانی کرد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Atsu:

    I will be putting this dazizlng insight to good use in no time.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.