رسالت نظام اسلامی دفاع از هنر ارزشی است/ رئیس جمهور در طرح کلام خود دقت نداشت

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طی یادداشتی نوشت: نظام اسلامی مبتنی بر آیات قرآن شکل گرفته لذا از رئیس قوه مجریه که موظف به اجرای قانون اساسی است انتظار می‌رود که از هنر ارزشی دفاع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور در دیدار اخیر خود با هنرمندان اعلام کرده که “تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست چون هنر در ذات خود ارزشمند است”، بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین “سیدعلی طاهری” عضو کمیسیون فرهنگی مجلس طی یادداشتی به ارزیابی این مطلب پرداخته که در ادامه می خوانید.

عنوان این که هنر در ذات خود هنر است و ارزشی و غیر ارزشی ندارد، کلام درستی نیست زیرا هنر وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف و هر کس هدفش ارزشمند باشد آن هنر را ارزشی می‌نامند و در غیر این صورت هنر غیرارزشی است و  ما نمی‌توانیم هنری که در حال حاضر در غرب به منظور سلطه بر جهان استفاده می‌شود را ارزشی قلمداد کنیم.  
 
در سینمای غرب به خصوص هالیوود، هنر به عنوان ابزاری برای سلطه و تبلیغات غرب بر علیه ارزش‌های بشری و ارزش‌های دینی است لذا نمی‌توان گفت این هنر نه مثبت است نه منفی.
 
آقای رئیس‌جمهور در این قضیه دقت لازم را نداشتند و قطعا هنر دو  جنبه ارزشی و غیرارزشی دارد، چرا که رسالت جمهوری اسلامی آن است که از بخش ارزشی هنر دفاع کند و باید با کسانی که از هنر در جهت غیرارزشی استفاده می‌کنند از طریق قانون مقابله جدی شود.  
 
برخی مطرح می‌کردند که ما هنر را برای هنر می‌خواهیم اما ما معتقدیم که خداوند در قرآن که معجزه قرن است هنر ارزشی را به کار گرفته و از نظام اسلامی که مبتنی بر آیات قرآن شکل گرفته انتظار این است که رئیس قوه مجریه که موظف به اجرای قانون اساسی است همین انتظار که از هنر  ارزشی دفاع کند.  
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.