رسانه‌های داخلی از ابزار رسانه ای غرب به نفع خود استفاده نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

یک کارشناس رسانه‌های بین الملل گفت: رسانه‌های داخلی باید در گام اول از ابزار رسانه‌ای غرب به نفع خود استفاده نمایند و در گام بعدی با استفاده از ابزارهای ارتباط چهره به چهره مانند حضور در مجامع بین المللی پیام‌های خود را به گوش افکار عمومی در سراسر دنیا برسانند.

محمدرضا مانی‌فر در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای آمریکا برای ارائه تصویری مدافع حقوق بشر از خود گفت:‌ آمریکا در تبلیغات رسانه‌ای همواره تصویری دوستدار و مدافع حقوق بشر از خود ارائه می‌دهد و کشورهای مخالف با اهداف شومشان را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: ایالات متحده در تلاش است که این امر را بدیهی جلوه دهد و خود را بزرگترین حامی حقوق بشر در جهان معرفی کند.

مانی‌فر با اشاره به ظهور رسانه‌های مستقل در سال‌های اخیر افزود:‌ این رسانه‌ها تصویر دروغین حقوق بشری آمریکا را مخدوش نموده و رسانه های داخلی نیز باید ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را افزایش داده  و همزمان با زبانی هنرمندانه به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

این کارشناس رسانه های بین‌الملل اظهار داشت: از آنجا که دین مبین اسلام آموزه‌های فراوانی درباره حقوق بشر دارد زبان هنر راهی برای بیان این آموزه‌ها در عرصه‌های بین المللی بوده و با این امر راه را بر نفوذ آموزه‌های دروغین حقوق بشری آمریکایی خواهیم بست.

مانی‌فر ادامه داد: آمریکا سعی دارد  با استفاده از نفوذ رسانه‌ای خود را مدافع حقوق بشر معرفی کند و در مقابل رسانه‌های داخلی باید با روشنگری در مورد آموزه‌های حقوق بشری اسلامی و ایرانی به استقبال مخاطبان بروند.

این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل تصریح نمود:  باید با ترکیبی از رسانه‌های سنتی و جمعی پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان رساند و از خلا میان رسانه‌های غرب برای انتشار یافتن افکار اسلامی استفاده بهینه نمود.

وی در پایان یادآورشد:  رسانه‌های ما  باید در گام اول از ابزار رسانه‌ای غرب به نفع خود استفاده نمایند و در گام بعدی با استفاده از ابزارهای ارتباط چهره به چهره مانند حضور در مجامع بین المللی پیام‌های خود را به گوش افکار عمومی در سراسر دنیا برسانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.