رسانه‌های بیگانه به دنبال تخریب روابط ایران و افغانستان هستند/ تصاویر پخش شده غیرواقعی است

جمال قضاوتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته جاری ماجرای قتل دختر ۱۸ ساله آذری زبان به دست چند تبعه بیگانه، مردم یزد را به شدت ناراحت و نگران کرد اما هیچ یک از اقداماتی که شبکه های خارجی تصاویر آن را پخش کردند، طی روزهای گذشته در یزد اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اعتراض مردم متدین یزد به قانون شکنی ها به جاست اما کوچکترین برخورد و اتفاقی در روز و شب گذشته در این زمینه رخ نداده و رسانه های بیگانه در واقع مثل همیشه به جریان سازی پرداخته اند.

قضاوتی عنوان کرد: تصاویری که طی دیشب و امروز از شبکه های ماهواره ای پخش شد، مربوط به سالهای گذشته است و هیچ ارتباطی به موضوع اخیر در یزد ندارد.

وی بیان کرد: مردم مطالبات خود را از طریق قانون پیگیری می کنند و صحنه های نمایش داده شده ارتباطی به مردم فهیم یزد ندارد.

قضاوتی با بیان اینکه بی شک اتباع بیگانه غیرمجاز نه تنها در یزد بلکه در سراسر کشور سبب بروز مشکلاتی شده اند، افزود: دستگاه قضایی برای اتباع مجاز احترام و ارزش و جایگاه شهروندی قائل است اما با اتباع غیرمجاز به شدت برخورد می کند.

وی افزود: ما کشورهای همسایه را دوست و برادر خود می دانیم و معتقدیم برخی رسانه های بیگانه به دنبال مخدوش کردن و به هم زدن روابط ایران و کشورهای همسایه به ویژه افغانستان هستند.

به گزارش مهر، در هفته جاری دختری ۱۸ ساله آذری زبان ساکن کرج با میل و رضایت خود به همراه یک تبعه خارجی به یزد سفر کرد و پس از استقرار در یزد مورد تجاوز قرار گرفت و سپس کشته شد و جسدش در چاهی در نزدیکی خلد برین سرنگون شد.

قاتل و همدستانش بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و به جنایت هولناک خود اعتراف کردند.

این اعترافات برخی از مردم یزد را برآشفت و اعتراضات آنها را به گوش دستگاه قضایی رسید.

اما رسانه های بیگانه از شب گذشته تاکنون با نشان دادن تصاویری غیرواقعی از مردم یزد در برخورد با اتباع بیگانه، به دنبال نشان دادن چهره ای غیرواقعی از مردم متدین یزد به دنبال جوسازی علیه ایران هستند که مسئولان استان یزد این موضوع را رد کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.