رسانه‌ها صدای دولت را به مردم برسانند/ از سفر به خوزستان راضی‌ام

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

 به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگارانt حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر سه روزه خود به استان خوزستان در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره جمع بندی دولت از این سفر گفت: بنده فکر می‌کنم‌‌ همان طور که اشاره شد اولین سفری بود که دولت تصمیم گرفت دیداری را با مردم استان داشته باشد لذا اولا بنده از استقبال گرم و مه‌مان نوازی بسیار خوب مردم بزرگوار خوزستان، مسئولین، ائمه جمعه، فرهیختگان، خانواده شهدا و ایثارگر، عشایر و همه اقوام که از بنده استقبال کردند تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: واقعا ما دراین سفر احساس کردیم یگانگی و وحدت کامل بین اقوام مختلف در این استان وجود دارد و مه‌مان نوازی خوبی را از بنده انجام دادند از این رو از آن‌ها تشکر می‌کنم.  
 
رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: تصمیمات مهمی در مجموع با کاری کار‌شناسی که در تهران درباره این استان صورت گرفته شده بود در این سفر اتخاذ شد.  
 
وی تاکید کرد: بنده براین باورم که اجرای تصمیمات اتخاد شده در این کشور در کشاورزی این استان تحولات بسیاری را ایجاد می‌کند و ۵۵۰ هزار هکتار زمین طی روند سه ساله تا آخر دولت یازدهم آماده اجرایی و عملیاتی خواهد شد و دولت منابع مالیاتی این طرح را در صورتی که پیشرفت کند تامین خواهد کرد.  
 
دکتر روحانی افزود: تصمیماتی که درباره مناطق آزاد آبادان و خرمشهر اتخاذ شد از موضوعات مهمی است که در سفر هیئت دولت به خوزستان به آن توجه شود.  
 
رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: مسئله آبرسانی و آب آشامیدنی از موضوعات دیگری بود که در این سفر به آن توجه شد و ان شالله تا پایان هفته آینده موضوع آب آشامیدنی اهواز نهایی خواهد شد و آبادان و خرمشهر نیز مسائلشان در سال ۹۳ عملیاتی و اجرایی می‌شود.  
 
وی افزود: طبق برنامه به بقیه مشکلات شهرستان‌های استان خوزستان عمل خواهیم کرد به طوری که دولت به طرح فاضلاب سراسری در این استان به ویژه فاضلاب اهواز که با مشکلات ویژه‌ای روبه روست توجه خواهیم کرد و آن را حل و فضل می‌کنیم.  
 
دکتر روحانی اظهار داشت: استاندار خوزستان به ما قول دادند که اگر منابع مالی برای طرح فاضلاب تامین شود این مشکل را حل خواهند کرد و در سال ۹۳ این طرح افتتاح خواهد شد که به طور حتم این طرح تاثیر بسیاری را در بهبود وضعیت شهر و آلودگی رودخانه کارون در پی خواهد داشت.  
 
رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: طرح‌های فراوانی را بنده در جلسه شورای اداری استان مطرح کردم که ان شالله شاهد خواهیم بود در سال ۹۳، ۹ طرح در این استان به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید و تقریبا اعتبار این طرح‌ها حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم این طرح‌ها عملیاتی و اجرایی شود.  
 
روحانی تاکید کرد: در همه شهرستان‌های استان خوزستان طرح‌هایی مد نظر قرار گرفته که در سال ۹۳ اجرایی و عملیاتی خواهد شد که ان شالله همه آن‌ها به صورت دقیق از سوی سخنگوی دولت اعلام خواهد شد.  
 
رئیس جمهور تاکید کرد: بنده در مجموع معتقدم همه دیدارهایی که در بخش‌های مختلف با فرهنگیان، اساتید، نخبگان، کارآفرینان، ایثارگران و صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح و سران عشایر داشتیم توانستیم مباحث و نظرات آن‌ها را بشنویم که این موضوع برای ما بسیار مفید بود تا برای آینده این استان تصمیم گیری جدی را اتخاذ کنیم.  
 
رئیس جمهور با بیان اینکه از این سفر استانی راضی هستم گفت: در این سه روز اقدامات وتصمیماتی که اتخاذ شد راضی هستم به طوری که دیشب در ابتکاری سازنده ما توانستیم به صورتی با همه شهرستان‌ها ارتباط برقرار کنیم که این ابتکار ابتکار بسیار خوبی بود و ما به صورت زنده و تماس تلفنی با مشکلات این شهرستان‌ها آشنا شدیم.  
 
رئیس جمهور اظهار داشت: بنده از مردم شهرستان‌هایی که در استان خوزستان نتوانست به خدمت آنان برسیم عذرخواهی می‌کنم و ان شالله وزرا به این شهرستان‌ها سفر خواهند کرد.  
 
وی تاکید کرد: ارتباط ما با مردم از طریق استانداران، ائمه جمعه و نمایندگان و فرهیختگان ادامه خواهد داشت و ما همیشه نظرات مردم را استمتاع می‌کنیم البته یکی از کانال‌های مهم در بحث ارتباط دولت و مردم رسانه‌ها هستند و ما صدای مردم را از طریق رسانه‌ها می‌شنویم و امیدواریم رسانه‌ها صدای دولت را به مردم برسانند.  
 
دکتر روحانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر دارای خیر و برکت برای مردم این استان باشد و ما توانسته باشیم یک قدم به مطالبات مردم پاسخ داده باشیم و قدمی از مشکلات و معضلات آن‌ها را حل و فصل کرده باشیم البته باید به این موضوع اشاره کنم که به تصمیمات این سه روزه اکتفا نخواهد شد و ما خودمان را در قبال مردم متعهد و مسئول می‌دانیم و ان شالله دولت در حد امکان و توان خودش امکانات لازم را دنبال خواهد کرد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.