رسانه روسی: نیروهای دولتی شکست سنگینی به جنگجو در سوریه وارد کردند

به گزارش ایرنا، ‘یوگنی پادوبنی’ گزارشگر کانال ‘روسیه-۲۴’ روز سه شنبه در گزارش خود از حلب خاطرنشان کرد: نیروهای دولتی در روزهای اخیر بخش هایی از حلب دومین شهر بزرگ سوریه را از چنگ گروه های مسلح ضددولتی و تروریست ها آزاد کرده اند.

در این گزارش گفته شد: نبردها از خیابانهای شهر حلب به مناطق حومه آن انتقال یافته و تاکتیک نیروهای دولتی سوریه که در شهرهای حمص و حماه بکار گرفته شده در حلب نیز با موفقیت همراه بوده است و گروه های مسلح تلفات سنگینی متحمل شده و نیروهای خود را از این شهر عقب کشیده اند.

کانال تلویزیونی ‘روسیه-۲۴’ با اشاره به روحیه بالای نیروهای دولتی سوریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتش سوریه ۲۰ هزار نیروی خود را در حلب متمرکز کرده است.

‘یوگنی پادوبنی’ در گزارش خود با اشاره به اهمیت سوق الجیشی منطقه حلب و قرار گرفتن آن در محدوده مرزی با سوریه گفت: اگر ارتش سوریه کنترل این منطقه را بطور کامل در دست گیرد، می تواند کانال قاچاق سلاح از ترکیه به این کشور را مسدود کند و به همین دلیل نبردهای حلب سرنوشت ساز است.

وی افزود: گروه های مسلح مخالف دولت سوریه در حال حاضر سازماندهی خود را از دست داده و بصورت واحدهای پراکنده جنگجویان اقدام می کنند و سعی دارند تا با مقاومت خود در حلب، در این منطقه تجدید سازماندهی کنند.

خبرنگار روس که به همراه واحدهای نظامی دولتی سوریه در حلب از جمله از داخل یک فروند بالگرد نظامی به تهیه گزارش خود پرداخته است، خاطرنشان کرد: نیروهای سوریه ابتکار عمل را در دست دارند و در حال پاکسازی شهر از وجود جنگجویان هستند که بصورت پراکنده در حلب به مقاومت می پردازند.

بالگرد نظامی حامل خبرنگار روس سپس در منطقه ای از حلب فرود آمده و حدود ۳۰ نفر از افراد اکثرا زنان و کودکان و نیز چند فرد مجروح سوار آن شدند تا به مکان امن منتقل شوند.

دختر بچه نوجوانی به نام ‘پوشه حسن’ به همراه اعضای خانواده اش که از مسافران بالگرد بود، به خبرنگار روس گفت که جنگجویان پدرش را که افسر ارتش بود به قتل رساندند.

در گزارش گفته شده است: شهر حلب پس از نبردهای سنگین در حال حاضر نسبتا آرام می باشد و اجساد جنگجویان که اکثرا مزدور خارجی از کشورهایی همچون ترکیه و لیبی بوده در سطح شهر پراکنده می باشند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۸۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.