رسانه ملی کمتر به انتخابات شوراها پرداخته است

۲۱خردادماه،

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تبلیغات شوراها از انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر است، در عین حال گفت که عملکرد صدا و سیما در اطلاع‌رسانی به کاندیدا‌های انتخابات شوراها بسیار کمرنگ بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه شور و شوق در تبلیغات انتخابات شوراها به وضوح دیده می‌شود ، گفت: به اندازه کوچک بودن بخش‌های جغرافیایی تحریک‌های انتخاباتی در شوراها بیشتر و به دنبال آن رقابت پررنگ‌تر است. از طرف دیگر در بخش‌های بزرگ‌تر رقابت پنهان وجود دارد و به دنبال آن شور و شوق کمتر است.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری نیست،‌ گفت:‌ مردم از فضای سیاسی موجود برای انتخاب اصلح کاندیدا‌های شوراها استفاده کرده و شرایط را به خوبی رصد می‌کنند. البته اگر میتینگ‌های انتخاباتی بیشتر بود، فضای انتخابات شوراها پرنشاط‌ تر می‌شد.

نماینده مردم نهریز و بافق در ادامه با بیان اینکه تبلیغات شوراها از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر است، گفت: در شهرستان‌ها و استان‌ها مردم برای انتخاب کاندیدا‌ی موردنظر خود برای شوراها فعالیت چشم‌گیری دارند که این تعدد کاندیدا‌ها سبب ایجاد شور و شوق در انتخابات شده است این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری هشت کاندیدا حضور دارند.

زارع‌زاده همچنین با مثبت خواندن عملکرد صدا وسیما در معرفی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی نسبت به کاندیدا‌های انتخابات شورای شهر کمرنگ بوده است به طوری که صدا وسیما بیشتر تحت تاثیر ریاست جمهوری بوده و کمتر به شوراها پرداخته است.

وی با بیان اینکه صدا وسیما باید فهمی برای اطلاع‌رسانی نسبت به انتخابات شوراها قائل می‌شد، افزود: اهمیت انتخابات شوراها کمتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست طبیعتا شوراها پاپه پیشرفت و توسعه کشورند و از آنها می‌توان برای اهرم پیشرفت کشور استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: گلایه ما از صدا و سیما این است که باید وقت بیشتری برای انتخابات شوراها اختصاص می‌داد تا به تبع آن مردم بتوانند بهترین انتخاب را در مورد اعضای شورای شهر داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.