رسانه ها با همدلی به مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمنان بروند

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‘سید محمد حسینی’ در دیدار با مدیران مسوول روزنامه های سراسری و خبرگزاری های کشور، اولویت رسانه ای کشور را انعکاس فضای وحدت و همبستگی در داخل و اجتناب از دامن زدن به مناقشات سیاسی عنوان کرد.

وی افزود: نظام سلطه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ دو دسته سیاست­های اعلامی و اعمالی علیه کشورمان داشته است برخی توطئه­ها و جنایات آمریکا و دیگر سلطه­گران علیه ایران با آنکه اعمال شده و به وقوع پیوسته، اما از سوی آنها انکار می­شود،‌ در مقابل برخی دیگر از سیاست­ها هم اعمال و هم با کمال وقاحت اعلام شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سیاست تحریم ایران از جمله گروه دوم یعنی هم اعلامی و هم اعمالی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بی بدیل خواندن نقش رسانه ها در خنثی سازی جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمن که با هدف تضعیف روحیه ملت در داخل و همراه ساختن افکار عمومی در خارج صورت می گیرد، گفت: نظام سلطه برای پی گیری سیاست­های اعلامی خود، توپخانه تبلیغاتی و رسانه­ای­اش را با تمام توان به­ کار انداخته است، زیرا تاثیر این سیاست­ها زمانی ملموس خواهد بود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

حسینی یادآورشد: غرب برای تشدید فشارهای خود تنها به اقدامات سیاسی و اقتصادی اکتفا نمی­کند؛‌ بلکه تمام توان تبلیغاتی و رسانه­ای را نیز به ­کار می­گیرد تا با تضعیف روحیه ها، ضریب این فشار را تا آنجا که ممکن است، افزایش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روش ها و شگردهای کهنه دشمن در مقابله با ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب،‌ راس جریان انقلاب را آماج ترور قرار می­دادند که شهادت شهیدان مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر، حاصل این توطئه­ها بود.

وی ادامه داد: آنان پس از چندی روش خود را تغییر داده و به جای راس، بدنه انقلاب را هدف خود قرار دادند؛ به طوری که هر روز شاهد شهادت شماری از مردم مسلمان کوچه و بازار به دست منافقین کوردل بودیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز نیز نظام سلطه به شیوه و شگردی دیگری برای مقابله با نظام اسلامی روی آورده است غافل از اینکه ملت ما با تحمل تحریم­های گوناگون طی سی و چند سال گذشته، واکسینه و روز به روز قوی­تر شده است.

حسینی اضافه کرد: رسانه­های متعهد نیز دوشادوش ملت، در تمامی این سال ها جنجال آفرینی غرب را شاهد بوده و شکست روش ها و شگردهای گوناگون استکبار را برای ملت روایت کرده­اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر درک رسالت رسانه ای افزود: در شرایطی که دشمنان، جنگ تمام­عیار تبلیغاتی خود را علیه کشورمان آغاز کرده­اند رسانه ها باید با امیدبخشی به جامعه و هم­افزایی با دستگاه­ها و مسوولان،‌ تحرکات رسانه­ای سلطه گران را خنثی کنند و توان مقاومت ملت را با دمیدن روح ‌ اتحاد، تلاش، عزتمندی و خوداتکایی در جامعه افزایش دهند.

حسینی همچنین در این دیدار پرهیز رسانه ها از بزرگ نمایی مشکلات و چالش های اقتصادی و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومت را خواستار شد.

در این دیدار همچنین جمعی از مدیران مسوول روزنامه ها و خبرگزاری های کشور دیدگاه های خود را بیان کردند.

فراهنگ ۱۸۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۹۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.