رستمی: آرزوی کسانی که نمی‌خواهند مدال المپیک بگیرم به گور می‌رود/ خداحافظی نمی‌کنم

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: تمام هدفم این است در مسابقات گزینشی المپیک قطر به رکورد مجموع خوبی برسم و کسانی که نمی خواهند من سومین مدال المپیک را بگیرم این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

 کیانوش رستمی در گفتگو با ایسنا درباه ی حضور در مسابقات گزینشی قطر کاپ بیان کرد: ۱۰۰درصد در قطر کاپ وزنه می‌زنم و تمام تلاشم را می‌کنم بهترین رکورد مجموع را به ثبت برسانم چون به آن احتیاج دارم. اتفاقاتی افتاد و مسیر را برای من سخت کردند و از ورزشکاران دیگر عقب مانده ام که همه این مردم باید این مسئله را بدانند. من در قطر کاپ حتما باید رکورد مجموع بالاتر از ۴۰۰ کیلوگرم را به ثبت برسانم و زیر این رکورد اصلا به دردم نمی خورد.

 اوادامه داد: کاری با من کرده اند که باید قبل از المپیک انگار سه مدال المپیک بگیرم تا بتوانم به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کنم. نامردی بزرگی در حقم شد  و حق من این نبود که اسم من را برای مسابقات سوئیس رد نکنند. تنها راه رسیدن من به المپیک این است که رکورد مجموع خیلی خوبی به ثبت برسانم.

*من را از جو مسابقه ترسانده اند

 رستمی در پاسخ به این پرسش که با توجه برنامه ای که برای قطر کاپ دارد، توانسته به خوبی خود را برای این رقابتها آماده کند، تصریح کرد: مسابقات قطر کاپ ۱۰ روز دیگر برگزار می شود و باید در این مدت خوب تمرین کنم تا شرایطم بهتر شود. مجبورم هنوز به خودم فشار بیاورم و حتی برای  مسابقات لیگ هم تمرینات سنگینم را قطع نکردم. البته در لیگ هم به صورت تمرینی وزنه زدم و دنبال این نبودم رکورد بزنم بلکه می خواستم قبل از قطر کاپ در جو مسابقه قرار بگیرم، چون خیلی من را از جو مسابقه ترسانده اند و از لحاظ روحی و روانی تحت فشار هستم. بعضی ها واقعا من را نابود کرده اند.

*فدراسیون جهانی باید ببیند هنوز می توانم با بهترین ها رقابت کنم

او در مورد اینکه اگر در قطر کاپ نتواند به نتیجه دلخواهش برسد، قید المپیک را می زند یا خیر، تاکید کرد: مسابقات دیگری هم دارم و باید دو رکورد مجموع خیلی خوب بزنم.  خیلی بهتر است در قطر کاپ خوب کار کنم چون فارس الباخ وزنه بردار قطری در این مسابقات حضور دارد و می خواهم فدراسیون جهانی ببیند که کیانوش رستمی هنوز هم می تواند با بهترین های جهان رقابت کند. اگر در این ۱۰ روز اذیتم نکنند با آرامش می روم و وزنه می زنم. به همه مردم نشان داده اند کیانوش رستمی آدم بدی است اما اینطور نیست.

*اگر تابع دستورات نبودم، شک نکنید راحت کنارم می گذاشتند

 او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در قطر کاپ چه کسی قرار است به عنوان مربی کنارش باشد، گفت: فدراسیون هر دفعه یک تصمیم می گیرد. من همیشه تابع تصمیمات فدراسیون بوده ام. اگر بگویند کیانوش رستمی با تصمیمات فدراسیون کار نکرده کلا دروغ است و اصلا واقعیت ندارد. اگر تابع دستورات نبودم شک نکنید من را راحت کنار می گذاشتند. من تا الان طبق قرارداد و صحبت هایی که بزرگان داشتند، کار کرده ام. الان هم مربی هر کسی باشد مشکلی ندارم و من می روم و وزنه می زنم. اما به نظرم باید حرفه ای تر به این مسائل نگاه کنند.

او افزود: شاید خیلی افراد خوشحال شوند که کیانوش رستمی سومین مدال المپیک خود را نگیرد اما شک نکنید اگر در توکیو به آن نرسم، در المپیک ۲۰۲۴ سومین مدال المپیک خودم را می گیرم و این آرزو را تمام افراد ی که می خواهند من به مدال المپیک نرسم به گور خواهند برد.

*به توکیو نروم باز هم خداحافظی نمی کنم

وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران  در پاسخ به این پرسش که با این شرایط اگر به المپیک توکیو نرود به فکر خداحافظی نخواهد بود، تاکید کرد: اصلا به فکر خداحافظی نیستم و من سومین مدال المپیک را می خواهم و باید این اتفاق بیفتد حالا این المپیک نشد المپیک بعدی آن را می گیرم.

رستمی در مورد اینکه فکر نمی کند شاید شرایط سنی اش اجازه این را ندهد که به المپیک ۲۰۲۴ برسد، تصریح کرد: به نظرم سن یک عدد است. هر کسی شرایط خود را بهتر می‌داند و در این میان نباید همدیگر را تخریب کنیم و اگر این اتفاق بیفتد اصلا مسئله خوبی نیست.

*خودم را مقصر نمی‌دانم

رستمی در پاسخ به این پرسش که در این اتفاق که رفتنش به المپیک به اما و اگر کشیده است و در مسابقات مهم اخیر هم نتوانست نتیجه بگیرد، چقدر خودش را مقصر می‌داند، تصریح کرد: اصلا خودم را مقصر نمی دانم. من در مسابقات جهانی ۱۹۰ در یک ضرب و ۲۳۰ دوضرب زده بودم و شرایطم خیلی فوق العاده بود  اما برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود و  می خواستند این اتفاق نیفتد.  

 قهرمان المپیک ریو در مورد اینکه خیلی از کارشناس ها معتقدند نباید حرکاتش را سنگین شروع می کرد، گفت: مگر آن کارشناس ها یا حتی کسی از طرف فدراسیون تمرین کردن من در کرمانشاه را دیده بود؟ من نسبت به رقیبان قوی تر بودم.

 *عین موش آزمایشگاهی هر روز از من تست دوپینگ می گیرند

او در مورد اینکه سه مسابقه نتیجه نگرفته است و وقتی در مسابقه  نتیجه نگرفته کسی هم قوی تر بودن او را نمی بیند، گفت: این را هم باید در نظر بگیرید  چرا این اتفاق رخ داد. من قبل از بازی های آسیایی تغییر وزن دادم و هیچ انتظاری نباید باشد که در مدت زمان کم بیایم رکورد بزنم. بدن من برای ۸۵ کیلوگرم فوق العاده است و برای اینکه در وزن جدید جا بیفتم زمان می برد و همین مسئله باعث کندی مسیر من شده است. در مسابقات نفسم به زور بالا می‌آید چون  وزنم بالا است. از طرفی شرایط تمرینی و آماده سازی من با تمام ورزشکاران دیگر فرق می کند. من زود به زود آزمایش دوپینگ می دهم. نمی دانم چرا همیشه از من تست دوپینگ می گیرند مگر من در این سه سال گذشته بهترین بوده‌ام؟ هر روز عین موش آزمایشگاهی از من تست دوپینگ می گیرند. مگر فقط من هستم؟ الان می آیند می گویند من دارم دروغ می گویم و از بقیه هم در همان زمان ها تست دوپینگ گرفته شده اما چیز دیگری دارم می بینم.

 انتهای پیام   

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.