رسوایی و فساد اخلاقی برخی اعضای کنگره فساد نظام سیاسی آمریکا را آشکارتر کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۷
۰۰:۵۱:۱۶٫۱۲
سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسوایی و فساد اخلاقی برخی اعضای کنگره فساد نظام سیاسی آمریکا را آشکارتر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی شمارش معکوس تا انتخابات ماه نوامبر آمریکا از هم اکنون آغاز شده است اما رسوایی های جدید و غیر منتظره برخی از اعضای کنگره آمریکا هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را نگران کرده است. جسی جکسون نماینده دموکرات و اسکات دزجارلیس نماینده جمهوریخواه دو نفر از اعضای کنگره هستند که به فساد متهم شده اند و توجه رسانه ها را به خود جلب کرده اند. جکسون هم اکنون تحت تحقیقات جنایی قرار دارد و متهم است درباره مسائل مالی مربوط به مبارزات انتخابات تقلب کرده است. دزجارلیس هم که یکی از محافظه کاران مخالف سقط جنین است از زنی که با او روابط نامشروع داشته، خواسته است تا سقط جنین کند. این دو رسوایی انتقادات زیادی را در میان مردم به دنبال داشته است.
یک سیاهپوست گفت اساسا چنین رفتارهای ناشایستی چیز جدیدی نیست و سالهاست که از قانونگذاران آمریکا سر می زند. در آمریکا چنین رفتارهای غیر اخلاقی به یک هنجار تبدیل شده است.
جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص این رسواییها سکوت اختیار کرده اند و دفاتر هیچکدام از این دو مقام حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نیستند. بینر تلاش می کند تا مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان را بیشتر روی مسائل اقتصادی متمرکز کند و اصلا به مسائل اجتماعی نمی پردازد.
یک مردم اهل واشنگتن گفت به نظر من چنین رفتارهایی از قانونگذاران کشور بی احترامی به مردم و قانون اساسی است.
یکی از روزنامه های شیکاگو در گزارشی نتایج تحقیقاتی نه ماهه را منتشر کرد که نشان می دهد جسی جکسون که نه دوره نماینده مجلس است، از بودجه مبارزات انتخاباتی برای خرید خانه ای مجلل برای خود سوءاستفاده کرد.
جان دیکرسون تحلیلگر سیاسی گفت بررسیها نشان می دهد این دو عضو مجلس نمایندگان عملکرد خوبی نداشته اند.
۰۰:۵۳:۳۲٫۰۵


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.