رسیدگی به پرونده‌های دولتی در اولویت سازمان بازرسی باشد

فروردین ۱۴۰۳

یک قاضی در ارتباط با مهمترین اولویت سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید رسیدگی به پرونده‌های خاصی که ارکان دولتی و اشخاص بزرگ در آن دست دارند را در اولویت قرار دهد.

“عباس برزگر” قاضی دادسرای ناحیه ۶ در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور در دوره تازه ریاست قاضی “سراج” اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور باید رسیدگی به پرونده‌های خاص که ارکان دولتی و اشخاص بزرگ در آن دست دارند را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های قوه قضاییه ایران است که بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل شده‌ و  فعالیت  این سازمان زیر نظر رئیس قوه قضاییه انجام می‌گیرد.
 
برزگر تصریح کرد: در صورتی که گزارش بازرسی حاکی از سوء جریان مالی(اختلاس)باشد رئیس سازمان بازرسی کشور باید برای تعقیب و مجازات مرتکب آن، مستقیما به مرجع قضایی صالح و مراجع اداری و انضباطی مربوطه منعکس و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کشور دارای یک چهارچوب کاری مشخص است و اختیارات گسترده‌ای دارد، بنابراین باید رسیدگی به پرونده‌‌های اختلاس که به نوعی مربوط به بیت‌المال است را در اولویت قرار دهد.

قاضی دادسرای ناحیه ۶ در پایان خاطرنشان کرد: مخاطب سازمان  بازرسی کشور رسیدگی به ارکان دولتی بوده، بنایراین باید اموال دولتی که توسط برخی اشخاص به تاراج می‌رود را مورد پیگیری قرار داده و بررسی دقیق‌تری از قضایا داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.