رسیدن به سیاست های تازه جمعیتی در گرو توجه بیشتر به سلامت مادران باردار است

۱۱اردیبهشت،

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت ماماها در تحقق رسیدن به سیاست های تازه جمعیتی با توجه بیشتر به سلامت مادران باردار می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز در ۱۲ اردیبهشت در مراسم روز جهانی ماما که در سالن آمفی تئاتر وزارت بهداشت برگزار شده بود افزود: در سال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زایمان در کشور انجام می گردد که چیزی حدود ۲۹۴ مورد مرگ مادران باردار نیز در سال گزارش می گردد.

باید توجه داشت که از ۲۹۴ مورد فوت ۷۵ درصد آنها در بیمارستانها فوت می کنند، این بدان معناست که خدمات ما در  مراقبتهای بهداشتی اولیه به نحو مطلوب ارائه می گردد ولی مسلما کیفیت خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مراقبت از مادران باردار و جلوگیری از مرگ مادران کار چندان آسانی نیست، آنچه ما توانسته ایم توسط ماماها انجام دهیم این بوده که میزان مرگ و میر مادران را کاهش دهیم که همین مسئله نیز کار بسیار دشواری بوده است، ولی مسئله مهمتر زنده نگه داشتن مادر و کودک است که این امر در مادران پرخطر بیشتر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اینکه مادر بارداری فوت کرده قابل بررسی است که آیا بیمارستان اقدامات مؤثری انجام نداده یا اینکه ارائه خدمات دچار مشکل بوده است یا اینکه خدمات دچار مشکل بوده است، در واقع هر مادر بارداری که فوت می کند نظام ارائه خدمات ما را در سطح ۲ و ۳ زیر سوال می برد.

رخشانی با بیان اینکه قطعا سلامت مادر باردار از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است خاطر نشان کرد: ماماها با توجه به سیاستهای تازه جمعیتی باید مادران را تشویق به فرزندآوری بیشتری کنند که قطعا این امر کار شما ماماها را بسیارتر می کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.