رسیدگی به عرضه قاچاق بازی های رایانه ای در اولویت قرار دارد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ‘ عبدالمجید اجتهادی’ افزود: پرونده های مربوط به قاچاق محصولات فرهنگی در اسرع وقت و در برخی موارد خارج از نوبت رسیدگی می شوند.

این مقام مسوول در سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: همچنین در صورت اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه ای مبنی بر توزیع بازی های رایانه ای قاچاق در سطح بازار یا نگهداری این محصولات در انبارها، سازمان تعزیرات حکومتی به سرعت وارد میدان شده و ضمن جمع آوری بازی های غیرمجاز از سطح بازار، با خاطیان و متخلفان برخورد خواهد شد.

اجتهادی بر ضرورت تشدید مجازات قاچاقچیان محصولات فرهنگی بویژه بازی های رایانه ای تاکید کرد و یادآور شد: قاچاق برخی کالاها فقط مضرات اقتصادی برای کشور و نظام دارد اما در قاچاق محصولات فرهنگی مانند بازی های رایانه ای، ضمن آسیب زدن به اقتصاد تولید کنندگان داخلی این بخش، فرهنگ و باورهای نسل جوان نیز مورد هجوم قرار می گیرد.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: به طور قطع برخورد با قاچاقچیان محصولات فرهنگی باید اولویت اصلی مراجع رسیدگی کننده و مراجع قضایی باشد که خوشبختانه امروزه این اولویت در تعزیرات حکومتی وجود دارد.

به گفته اجتهادی، طبق قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر کالایی که به صورت غیر قانونی وارد کشور و در سطح بازار توزیع شود، طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی برخورد می شود.

فرهنگ**۱۹۸۳**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۰۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.