رشته‌های فاقد کارایی حذف می‌شوند

جام جم آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه سالانه تعدادی از رشته‌ها که به نظر می رسد کارایی خود را از دست داده‌اند حذف می‌شوند، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ درصد رشته‌ها حذف و بیش از ۳۰ رشته مورد نیاز اضافه شد.

رجبعلی برزویی در یک نشست خبری، آموزش های علمی کاربردی را راه نجات اشتغال کشور دانست و اظهار داشت: اشتغال در کشور بدون آموزش های مهارتی ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش‌های مهارتی در کشور تصریح کرد: طی دو سال گذشته رویکردی با آموزش مهارتی شکل گرفته که این روند می‌تواند تحول اساسی در آموزش کشور ایجاد کند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری نیز با تاکید بر گسترش آموزش‌های کارآمد فرموده‌اند:” ما به علم احتیاج داریم اما به نتیجه کارآمد نیز احتیاج داریم بنابراین دانشگاه های علمی کاربردی باید توسعه یابند”.

وی توسعه دانشگاه‌های علمی کاربردی با محوریت آموزش‌های مهارتی را راهکار حل مشکل اشتغال کشور دانست و افزود: هم اکنون همه در سطح کشور به این نتیجه رسیده‌اند که مشکل اشتغال در سطح کشور، مگر با کمک به توسعه آموزش های شغلی، مهارتی و مجاور کار حل نخواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از جذب دانشجو در مهر ماه سال جاری با رویکرد جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: پذیرفته شدگان در دو گرایش تحصیلی فنی و حرفه‌ای با رویکرد شغل محور آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیکاران تحصیل کرده آموزش عالی کشور از تعداد بیکاران دیپلمه بیشتر است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.