رشته معماری در دانشگاه علمی کاربردی متناسب با نیاز جامعه بازتعریف شده است

۳۱فروردین۱۳،

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در حاشیه مراسم سومین جشنواره روز معمار در استان البرز، از بازتعریف رشته معماری در دانشگاه علمی کاربردی متناسب با نیاز جامعه خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر عبدالرضا مجدالدین روز قبل در حاشیه سومین جشنواره روز معمار که از سوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال در تمامی دوره‌های خود بازنگری صورت داد و رشته‌های دانشگاهی خود را بر اساس موقعیتهای شغلی مورد نیاز جامعه تعریف کرد و در این راستا، رشته معماری به شاخه‌های معماری شهری و روستایی و معماری بافتهای فرسوده و طراحی خارجی در دوره کارشناسی تقسیم شد.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه رشته معماری به صورت عام مورد نیاز جامعه فعلی نیست، تصریح کرد: در حوزه معماری، رشته‌های مستقلی که راحت تر بتوانند سرویس دهی داشته باشند مورد نیاز است؛ چراکه باید بتوانیم بحث منظر شهری را از منظر میادین شهری بافتهای فرسوده شهر که به حمل و نقل شهری برمی‌گردد جدا کرد. جامعه صرفاً مهندس معمار و عمران نیاز ندارد؛ بلکه باید بحث منظر شهری را نیز در نظر گرفت.

مجدالدین در خاتمه گفت: مأموریت دانشگاه علمی کاربردی در ریز نمودن و خرد کردن رشته‌هاست و از این لحاظ، سبک و سیاق این دانشگاه با دانشگاه‌های سنتی متفاوت است؛ چرا که دانشگاه علمی کاربردی سعی در تربیت نیروی متخصص دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. طراوت:

    نظر ما مهم نیست این که سازمان نظام مارا قبول داری یا خیر مهم است که بعد از فارق التحصیلی با اینهمه زحمت قبول نداشته باشد مهم است

  2. عارفه:

    O,F F,N LLK,K

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.