رشته های اعزامی ایران به بازیهای همبستگی اسلامی مشخص شدند/ حذف فوتبال و بسکتبال

۳۰م دیماه ،

با نظر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک رشته‌های دوومیدانی (پرتاب‌ها)، کاراته‌، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری و ووشو در بخش مردان و تیروکمان و دوومیدانی(پرتاب‌ها) در بخش بانوان در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از برگزاری جلسات متعدد و گرفتن پیش‌بینی مدال از روسای فدراسیون‌های ورزشی و با توجه به گران شدن نرخ دلار، سرانجام هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت در ۶ رشته مردان و ۲ رشته زنان، نمایندگان ورزشی ایران را به سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کند. البته قرار است پس از بررسی مجدد یک رشته به رشته‌های بخش بانوان حاضر در این بازی‌ها اضافه شود تا در نهایت ۹ تیم از ایران در اندونزی به رقابت بپردازند.

بر این اساس، در بخش مردان رشته‌های پرتاب‌های دوومیدانی، کاراته، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری و ووشو و در قسمت زنان تیروکمان و پرتاب‌های دوومیدانی از ایران در این اتفاق حضور می‌یابند.

در این مسابقه‌ها که ۶ تا ۲۷ خرداد به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، رشته‌های آبی، تیروکمان، دوومیدانی، بدمینتون، شنای فین، فوتبال، ژیمناستیک، کاراته، پنکاک سیلات، تکواندو، والیبال زنان و مردان، وزنه‌برداری ووشو، سپک‌تاکرا، صخره‌نوردی، قایقرانی سنتی و بسکتبال حضور خواهند شد.

با توجه به مشکلات موجود، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ابتدا اقدام به تقسیم‌ فدراسیون‌ها به سه دسته کرد که در نهایت رشته های فوق جواز حضور در بازیها را گرفتند. رشته های فوتبال و بسکتبال نیز به سبب این که فدراسیونهایشان پیش بینی مدال برنز کرده بودند، از جمع تیمهای اعزامی کنار گذاشته شدند.

در دسته اول فدراسیون‌هایی که شانس قطعی طلا داشتند و اسامی آن‌ها در بالا ذکر شد جای گرفتند.

در گروه دوم رشته‌هایی مانند شنای قورباغه ۵۰ و ۱۰۰ متر، تیروکمان، فوتبال، بسکتبال، دوی ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر دهگانه، ژیمناستیک، سپک‌تاکرا، والیبال ساحلی، بدمینتون، شنا، پنکاک سیلات و صخره‌نوردی که شانس کسب مدال دارند قرار گرفتند و در دسته سوم رشته‌های فاقد شانس مدال نظیر سایر مواد دوومیدانی به جز پرتاب‌ها جای گرفتند که اعزام این رشته ها منتفی شد.

بر این اساس، ایران با کاروانی حدود ۶۰ ورزشکار در سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت خواهد داشت.

در دوره قبل عربستان میزبان این بازی‌ها با ۲۴ طلا، ۱۷ نقره و ۱۹ برنز و در مجموع با ۶۰ مدال قهرمان شد. مصر و قزاقستان به ترتیب با ۱۴ طلا، ۱۵ نقره و ۱۳ برنز با مجموع ۴۲ مدال و ۱۳ طلا، ۸ نقره و ۶ برنز با مجموع ۲۷ نشان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ایران نیز با ۱۰ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز و در مجموع با ۳۰ مدال در جایگاه چهارمی ایستاد.

در ادامه این گزارش پیش‌بینی مدال فدراسیون‌های ورزشی به شرح زیر می‌آید:

کاراته (مردان و زنان): ۷ طلا، ۶ نقره، ۴ برنز

تکواندو (مردان و زنان): ۶ طلا، ۶ نقره، ۵ برنز

ووشو (مردان و زنان): ۳ طلا، ۲ نقره، ۴ برنز

بدمینتون (مردان و زنان): ۳ برنز

شنا: ۲ برنز

دوومیدانی (مردان و زنان): یک طلا، یک نقره، ۴ برنز

ژیمناستیک: ۳ برنز

پنکاک سیلات (مردان و زنان): یک نقره، ۴ برنز

سنگ‌نوردی (مردان و زنان): یک نقره، ۲ برنز

تنیس (مردان و زنان): یک برنز

فوتبال: یک برنز

سپک‌تاکرا: یک نقره، ۵ برنز

والیبال سالنی و ساحلی: یک طلا، یک نقره

وزنه‌برداری: ۴ طلا، ۲ نقره، ۲ برنز

بسکتبال (مردان و زنان): یک برنز

مجموع: ۲۲ طلا، ۲۴ نقره، ۴۵ برنز

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.